„Há nemmegyfel aa áamszedő!”

Vörös Attila   ·   2016.02.14. 18:45
42__IMG_2384

„Na, kiment a világítás, fűtés sincs... itt fogunk meghalni” – mondta kínjában egy utastársam, de épp, hogy befejezte azért egy kicsit viccesre sikerült apokaliptikus mondatát, egy jókora durranás hallatszott a fejünk fölül, aztán hosszú másodpercekig suhogás, ahogy az előbbi durranás hatására vagy ötven galamb rémült fel a bösztöri állomásépület tetejéről. Mi meg így jártunk, hogy az áramszedő alá ültünk.

Soltszentimrére érkezik a 001-es Hernyó Kelebia felől (képek: Vörös Attila)

Kicsivel korábban a jegyvizsgáló még ezzel riogatott, amikor jó ideje nem indultunk tovább, idézem: „Vanittegy mérnökúr az szereli a vonatot. De majd lehet kapunk egy segélygépet...” A mérnők úr, inkább srác végül megszerelte a vonatunkat, egy Hernyót, mégpedig a BDVmot 414 001-es motort, amit a közelmúltban újítottak fel Istvántelken a Hungarotrain szakemberei. És itt most ne gondoljunk külsőségekre, ez a gép pont olyan, mint a többi, ránézésre. A lényeg a lelkében van: a 001-es Hernyó vezérlését teljesen átgondolták, modernizálták (erről részletesen beszámol majd az áprilisi Indóház magazin).

A bösztöri kínlódásról nézzék meg videónkat, vagyis inkább hallgassák meg, a hangok érdekesebbek. Főleg 1:10 után szól jól!

A 001-es nemrég állt be a forgalomba, a 010-es vezérlővel és két mellékkocsival járja a 150-es vonalat. Aki találkozni szeretne vele, reggel és este keresse a Keletiben, egyébként a vonalon van, ez a fordája:

  • 7912 Keleti i.: 6.05 Kelebia é.: 9.11
  • 7915 Kelebia i.: 10.46 Kiskunhalas é.: 11.17
  • 7914 Kiskunhalas i.: 12.42 Kelebia é.: 13.11
  • 7923 Kelebia i.: 14.40 Keleti é.: 17.57

Azért mindenképp ellenőrizzék az EMIG-en, hogy épp nem ragadt-e Istvántelken a szerelvény!

Ilyen a 150-es vonal Kunszentmiklós-Tass és Ferencváros között. 53,7 kilométer, maximum sebesség 100 (pár másodpercig Soroksár és Pesterzsébet között), átlag 63,7 kilométer per óra

És persze néha meglátogatja Istvántelket, ahogy a bösztöri eset után is bár saját lábán, de el kellett mennie karbantartásra és a hiba megvizsgálására. Prototípusról van szó, legyünk kicsit engedékenyek vele egy darabig, a mérnök sem véletlen kíséri el minden útján a szerelvényt. De azért jegyezzük meg, nem a váci vagy monori oldalban folyik az éles, utasforgalmi teszt, megint a kelebiai vonal nyerte meg magának az extra odafigyelést...

Indulásra készül reggel a Keletiben

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.