Hazai gyártású konténerszállító kocsikat szerzett be a török TCDD

iho/vasút   ·   2024.06.01. 11:35
tcdd_kontenerszallito

Az Sgggrs sorozatú járműveket az állami tulajdonú mozdony- és vasútijármű-gyártó Türasaş építette.

Az iker-konténerszállító kocsik alatt három, egyenként kéttengelyes forgóváz fut. A vagonok alkalmasak a húsz, harminc és negyven láb (6,1, 9,14 és 12,2 méter) hosszú szabványkonténerek szállítására, vagy két negyven lábas, összesen 108 tonna tömegű konténert cipelhetnek.

A Türasaş szerint a nemzeti vasút TCDD Taşımacılıknak szállított összes kocsit az átjárhatósági szabványoknak (TSI) megfelelően építették, ennek köszönhetően nemzetközi útvonalon is bevethetők, a vasúttársaság viszont elsősorban belföldi forgalomban fogja alkalmazni azokat. A járműgyártó azt tervezi, hogy a következő évek során felpörgeti a típus előállítását: 2025-ben kétszáz, egy évvel később pedig 480 kocsit szeretne átadni.

A Türasaş termékpalettáján jelenleg tizenkilencféle szabványos teherkocsi, valamint azok részegységei, például forgóváz és féktuskók szerepelnek – jelenti a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön az átadott konténerszállító kocsik egy része. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.