Idén is a BKV gazdálkodása miatt dőlhet meg a főváros költségvetése?

iho   ·   2015.02.23. 09:09

Az egyik kereskedelmi adónak adott interjúja szerint a főpolgármester úgy véli: az 1-es villamost, a Baross teret, illetve a kelenföldi csomópontot is hasonló forrásból építhetik meg. Tarlós elismerte: a BKV esetében még valóban nem dőlt el, hogy a cég milyen formában lesz konszolidálva a jövőben, rámutatva: a 40 milliárd forintos lyukat ugyan csökkenteni tudták a vállalatnál, de önerőből nem tudják teljesen megszüntetni. A közösségi közlekedés kockázata, hogy a BKV Zrt.-nek idén 52,3 milliárd forint értékben kell korábbi adósságait véglegesen törlesztenie – írja a Napi Gazdaság. A lap szerint ennek 15 milliárdos forráshiány a következménye, amelyet nem lehet kigazdálkodni az egyéb ágazatok összesen 98 milliárdra tervezett működési kiadásainak csökkentésével, mert ez a kötelezően ellátandó feladatok teljes ellehetetlenüléséhez vezetne.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.