Ingavonat helyett szóló Desiro csúcsidőben a lajosmizsei vonalon

iho   ·   2020.09.17. 15:00
142nyomor

Semmi sem kedvez jobban a koronavírus terjedésének.

Tumultuózus jelenetek alakultak ki a hét elején a délutáni csúcsban, amikor az addig megszokott ingavonat helyett egy szem Desiro motorvonat állt be a Nyugati pályaudvar induló vágányára. A Lajosmizsei személyvonatra már a Nyugatiban sem fért föl mindenki, nemhogy a Zuglóban és Kőbánya alsón csatlakozni tervezők. Kedden a vasúttársaság Kőbánya-Kispesttől egy kiegészítő buszt indított a helyzet kezelésére.

A Start egyébként a retró Bhv-kból összeállított ingavonatot vonta ki a 142-es vonalról, ez a vonat Ferencvárosban áll munka nélkül most. Kérdeztük a vasúttársaságot, mik a terveik a helyzet megoldására.

Ez:

Meghibásodás, illetve műszaki vizsgálatok miatt nem álltak forgalomba a hét elején az ingavonatok, egyszer pedig vonatdobálás miatt állt ki a forgalomból egy szerelvény. Kedden a rövidebb szerelvény mentesítésére a vasúttársaság rásegítő buszt is szervezett a legforgalmasabb szakaszra, Kőbánya-Kispest és Ócsa között. A mozdonyok pótlása azóta megtörtént, és már ismét három hagyományos ingavonat dolgozik a 142-es vonalon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.