Készül az első Boeing 737 MAX!
Megkezdődött a Boeing MAX építése, először a törzs hossztartói készültek el a Washington állambeli Auburnben, ezek az elemek a törzs egész hosszában futnak végig, és biztosítják a gép szerkezeti stabilitását valamint a törzs szilárdságát – hangzik a gyártó közleménye.
A későbbiekben ezeket a hossztartókat a kansasi Wichitába szállítják, ahol a Boeing 737-esek törzse készül, innen hozzák a kész törzseket ismét Washington államba, Rentonba, az összeszerelő csarnokba, ahol a gép készre szerelése jövőre történik, az első felszállás pedig 2016-ban várható.
A 737 MAX egyik legfontosabb új eleme a hajtómű: mint arról az iho/repülés is beszámolt, a CFM LEAP-1-esnek nemrég megkezdődtek a General Electric tesztgépének szárnya alatt a próbarepülései, igaz, először a 747-es még nem a Boeingnak, hanem a kínai COMAC C919-esnek szánt változattal repül. Az új 737-es változat összességében húsz százalék üzemanyag-megtakarítást hozhat a gyártó szerint azokhoz az NG-khez képest, amelyek mostanság repülnek a légitársaságoknál.
Mindeközben Rentonban most készítik elő azt az új összeszerelő sort, ahol a MAX sorozatban készül majd. A feladat nem könnyű, korábban többször felröppent a hír, hogy az új variánst új helyszínen gyártják, de végülis megszületett a döntés, miszerint a keskenytörzsű Boeingok eredeti gyártóhelyén szorítanak helyet a MAX végszerelésére is.
Ami mindeközben azért különlegesen nehéz feladat, mert a Boeing azt is bejelentette, hogy a 737-esek havi gyártási számát 2018-ra, tehát amikor már a MAX is belép a sorba, ötvenkettőre emeli, és megcélozza ezzel az évi 620 keskenytörzsű gép legyártását. A jelenlegi havi ütem negyvenkét gép, ezt 2017-re kell negyvenhétre emelni. Randy Tinseth, a cég marketing-alelnöke szerint a gyártási ütem emelkedése válasz „a légitársaságok egyre növekvő étvágyára” a 737-esek iránt.
A típus hatvanas évek vége óta tartó történelme során több mint 12 ezer 100 megrendelést kapott a gyártó, a jelenlegi még le nem szállított 737-es gépmennyiség 4000 példány, ebből 2200 a MAX.
Pontosabban mióta ez a közlemény megjelent, azóta is emelkedtek a számok, hogy csak az eddigi októberi üzleteket említsük: az indonéziai Garuda ötven MAX, az Alaska Airlines tíz NG 737-es leszállítására kötött szerződést, az utóbbi mind a legnagyobb és legnagyobb hatótávolságú keskenytörzsű Boeing, a 737-900ER lesz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!