Két hétre lezárják a Kőröshegyi völgyhidat

iho/közút   ·   2024.08.26. 13:15
koroshegyi_volgyhid

A műtárgy 38 sarujából három már erősen elhasználódott, így cseréljük szükséges, mely szeptember 2-ával kezdődően várhatóan két hetet vesz majd igénybe.

A 2007-ben épült, 1872 méter hosszú völgyhídon évenként hídvizsgálatot, félévente pedig hídszemlét végeznek. Ezekből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből kiderült, szükség van a saruk – vagyis a híd olyan speciális elemei, melyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, garantálva ezzel a híd stabilitását – cseréjére, melyre először kerül sor a műtárgy történelmében.

Az elhasználódott saruk egyenként közel tíz tonna súlyúak, méretük pedig kétszer kétszer 0,35 méter.

A Magyar Koncessziós Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) közleményében kiemeli: a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. A cserével egy időben – pályazár mellett – a teljes keresztmetszetben, négy helyen felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

A nagy precizitást igénylő műveletet csak forgalomtól elzárt hídon lehet elvégezni, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől – vagyis a hidat gyakorlatilag kiemelik a helyéről.

A már idejekorán, áprilisban bejelentett munkálatok miatt szeptember 2-ától a völgyhidat várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni. A nyári vakációra és a forgalom legkisebb mértékű zavarására tekintettel az iskolakezdésre ütemezte a munkát az MKIF.

A pályazár idejére a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni; az országhatár felől közlekedőknek pedig Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.

A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cserélik a gyorsforgalmi utakon, országszerte 2025-ig 538 kilométeren, hanem körülbelül kétszáz hidat és felüljárót is megújít az MKIF, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is.

(Nyitóképünkön a kőröshegyi völgyhíd. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elhalasztja az ERTMS bevezetését Norvégia

iho/vasút   ·   2024.09.10. 09:00

A norvég infrastruktúra-kezelő Bane Nor a globális ellátási lánc válsága miatt nem tudja beszerezni az egységes európai vasúti forgalomirányítási rendszer megfelelő megvalósításához szükséges eszközöket.