Kigyulladt a 777-es hajtóműve és szárnya

iho/repülés   ·   2016.06.27. 09:43
cim

Erős kerozinszagot éreztek az utasok, a pilóták pedig hajtóműolaj-hibajelzést kaptak a műszerfalon, ezért fordult vissza több mint két óra repülés után a Singapore Airlines Szingapúr-Milánó járatát teljesítő Boeing 777-300ER típusú utasszállítója.

(fotó: Douglas Yew)

A gép az Aviation Herald összefoglalója szerint már földet ért és le is fordult a pályáról a gurulóútra, amikor az utasok egy szikrát láttak, majd a 777-es jobb szárnya és hajtóműve kigyulladt, de a géphez érkező reptéri tűzoltók eloltották a tüzet, a 222 utas és a 19 főnyi személyzet sérülések nélkül, sikeresen elhagyta a gépet. Az utasok azóta egy másik 777-essel már ismét elindultak Milánó Malpensa felé. A kigyulladt 777-es „jelentős károkat” szenvedett.

(fotó: Lee Bee Yee)

A 777-es GE90-115B hajtóművekkel repült, a légitársaság 27 példányt üzemeltet a típusból. Mint beszámoltunk róla, májusban a Korean Air egyik 777-esének egyik Pratt & Whitney hajtóműve gyulladt ki a nekifutás korai szakaszában, tavaly szeptemberben Las Vegas repterén szintén nekifutás közben egy British Airways 777-es bal hajtóműve, szintén General Electric gyártmány gyulladt ki, mindkét esetben ugyancsak áldozatok nélkül zajlott le az incidens.

(fotó: Amit Jain)

A szingapúri balesetet mind a hatóságok, min d a Boeing és a General Electric vizsgálja. A GE közleménye hangsúlyozza, folyamatosan figyeli a több mint 2000 hajtómű üzemelését, és a gyártó nem tud semmiféle olyan tényezőről, amely veszélyeztetné a repülés biztonságát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.