Kihirdette a Design Challenge pályázat nyerteseit a Knorr-Bremse

iho   ·   2020.10.01. 18:00
knorrbremse_designchallenge

A pályázat szakmai zsűrije csaknem ötven érvényes pályamunka közül választotta ki azt az öt legkönnyebb vasúti fékkonzoldizájnt, amely a specifikációban megadott követelményeket teljesíti.

A vállalat a nyertes terveket szakmai párbeszéd és belső innováció keretében tovább kívánja fejleszteni és működőképes konstrukciókká alakítani. A Knorr-Bremse mérnökei folyamatosan a vasúti fékalkatrészek méretének, tömegének optimálásán dolgoznak, hogy csökkentsék a termékek és a vasúti járművek karbonlábnyomát, valamint az üzemeltetés költségeit. A mostani pályázat is ennek az innovatív gondolkodásnak a része.

Májusban a világ legnagyobb vasúti fékeket gyártó és fejlesztő vállalata Knorr-Bremse Rail Systems Budapest Design Challenge 2020 címmel hirdetett pályázatot mérnökhallgatók és gyakorló mérnökök részére. A pályázóknak egy vasúti fékkonzol tömegét kellett csökkenteniük úgy, hogy az továbbra is megfeleljen a szilárdsági és gyárthatósági követelményeknek. Országszerte tizenöt egyetem hallgatói vállalták a kihívást és tették próbára mérnöki tudásukat. A beérkezett csaknem ötven érvényes pályázatból a szakmai zsűri a bírálati szempontok súlyozásával alakította ki a végső rangsort.

Az innovatív gondolkodás vállalaton belül is jellemző a cég munkatársaira. A Design Challenge ötlete a vállalat évenként megrendezett innovációs eseményének a terméke, amelynek keretében keresztfunkcionális csapatokban dolgoznak a mérnöki problémák újszerű, kreatív megoldásán. A mostani pályázat eredményeként egyedi, aszimmetrikus geometriák és izgalmas áttörések születtek, amelyek különleges megoldásokra inspirálhatják a fejlesztőket, egyben az eredeti ötlet sikerességét is bizonyítja.

A zsűri a legjobb öt pályázót pénzdíjazásban részesítette, további öt kiemelkedő megoldást pedig díjazásra alkalmasnak tartott és ajándékcsomaggal jutalmazott. A vállalat emellett az első öt helyezett egyetemi hallgató számára felajánl interjúlehetőséget a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest mechanikai mérnökségén nyitott gyakornoki pozícióra.

Az októberi ünnepélyes oklevélátadón az első öt díjnyertes dizájn megalkotója személyesen is bemutathatja az általa tervezett geometriát és megoszthatja gondolatait a vállalat mérnök szakembereivel. A díjazott pályázók névsora a vállalat honlapján, ide kattintva elérhetők.

A Knorr-Bremse a világ piacvezető vasúti szerelvény- és haszongépjármű-fékrendszer gyártója. A vállalatcsoport 2019-ban hatmilliárd eurót meghaladó árbevételt ért el. A Knorr-Bremse harminc országban 27 ezer munkatársat foglalkoztat, akik fék-, beszálló-, vezérlő- és energiaellátó rendszerek, fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszerek, vezetőasszisztens rendszerek, valamint erőátviteli és átvitelvezérlő megoldások fejlesztésével, gyártásával és szervizelésével, valamint szoftverfejlesztéssel foglalkoznak. Több mint 110 évnyi tapasztalattal rendelkező technológiai vezetőként a vállalatcsoport termékein keresztül jelentős mértékben hozzájárul a közúti és a vasúti közlekedés biztonságának növeléséhez. Nap mint nap világszerte több, mint egy milliárd ember helyezi bizalmát a Knorr-Bremse által gyártott rendszerekbe.

A Knorr-Bremse két magyarországi egységében a legfejlettebb technológiát használják. Budapest a vasúti fékrendszerek tervezésének és gyártásának a központja, míg Kecskeméten a haszongépjárművek számára készülnek fékrendszerek. A Knorr-Bremse Rail Systems Budapestnél 1800 munkavállaló, köztük négyszáz mérnök foglalkozik a high-tech vasúti fékrendszerek előállításával a tervezéstől a gyártásig. A társaság a magyarországi vasúti feldolgozóipar legnagyobb vállalata, hazánk egyik legnagyobb munkáltatója.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.