Kipróbálják az automatikus vonatvezérlést Hollandiában
A fejlesztésről nemrég állapodott meg a holland vasúti infrastruktúra-kezelő ProRail, a Rotterdam Rail Feeding (RRF) teherszállítási vállalat, valamint a technológiát biztosító Alstom. A tervek szerint az RRF egyik mozdonya a rotterdami kikötő és a valburgi teherpályaudvar között a már a személyforgalom által is néha-néha használt Betuwe-vonalon körülbelül száz kilométert fog megtenni automatikus vonatvezérlést (ATO) használva olyan szakaszokon, ahova az Alstom már feltelepítette az egyes és kettes szintű egységes európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS). A kettes automatizálási szintű tesztek során a mozdonyvezető a fedélzeten lesz, de csak figyeli és ellenőrzi a rendszer működését. A valburgi teherpályaudvaron automatikus tolatási műveleteket is kipróbálnak.
Az automatikus metróhálózatokkal szerzett tapasztalatai alapján az Alstom úgy véli, az automatikus vonatvezérlés használatával optimalizálni lehet a teherszállítási műveleteket, így a szállítási teljesítmény is egyenletesebb lehet. Ennek köszönhetően kisebb az energiafelhasználás, a pályakapacitás pedig úgy nő, hogy közben nem kell hatalmas pénzeket ölni az infrastruktúra fejlesztésébe. Az automatikus vonatvezérlési rendszerek terén élen járó Alstom szerint az automata vonatok több országban is a vasúti fejlesztések listáján szerepelnek. A vállalat a ProRaillel és az RRF-fel szorosan együttműködve dolgozik az új technológia továbbfejlesztésén, hogy még vonzóbb, még versenyképesebb és fenntarthatóbb vasúti rendszerek jöhessenek létre – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!