Maglev-hajtású hagyományos teherkocsit tesztelnek Németországban
A Captrain és a vasúti automatizálási és maglev-technológiákkal kísérletező Nevomo a brémai acélműnél végez próbákat, a cél a kocsirendezési műveletek teljes automatizálása.
A Captrain és a vasúti automatizálási és maglev-technológiákkal kísérletező Nevomo a brémai acélműnél végez próbákat, a cél a kocsirendezési műveletek teljes automatizálása.
A száznyolc kocsiból álló, csaknem 1300 méteres próbaszerelvény Huanghua és Tungcsing városok között közlekedett le a napokban. A technológia által gyorsabbá és gazdaságosabbá válhat a szénszállítás Kínában.
A berlini szakkiállítás és -vásár az autóbuszos szektort is megszólítja: idén nyolc gyártó tizenegy járművet vonultatott fel a Berlin Messe nyárikertjében, a Bus Display részlegen. Előtérben az emissziómentes hajtás és az önvezetés; BYD, Ebusco, Karsan – és az Ikarus is jelen volt!
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Škoda-újdonságok, kínai közúti villamos, Stadler-innovációk – és még néhány esemény szeptember 25-éről.
A Škoda Group bemutatta Smart Depot elnevezésű ökoszisztémájának első tulajdonságait, melyek számos helyzetben teszik lehetővé a jármű teljesen autonóm mozgását.
A lézer alapú távérzékeléssel (Lidar) ellátott jármű utasok nélkül, majd utasokkal is végigmegy a 10-es vonalon. Az autonóm villamos várhatóan 2025 végére állhat menetrend szerinti forgalomba.
Az indiai nagyváros metróvállalata tizenöt hatkocsis, vezető nélküli vonatot rendelt a CRRC Nanjing Puzhentől a még építés alatt álló úgynevezett sárga metróvonalra.
A svájci szövetségi közlekedési hivatal kiadta a típusengedélyt az SBB Cargo tehervonatain végzendő automatikus próbákhoz.
A bécsiek még tízet kérnek a Siemens Mobility korszerű, automatikus üzemre alkalmas metrószerelvényeiből.
A kezdeményezés részeként a Deutsche Bahn (DB), a Siemens Mobility, a Bosch és további partnerek a vonatok teljesen automatizált működését tesztelik Németországban.
A vállalat Svédországban a Trafikverket CFL tehervonatain teszi hosszútávú tartampróbára az új technológiát.
A német fékrendszergyártó és a francia tech vállalat egyetértési nyilatkozatot írt alá az automatikus vonatüzemeltetési (ATO) megoldások mozdonyvontatású digitális tehervonatokon (DFT) történő alkalmazásának fejlesztéséről.
A Stadler a svájci Appenzeller Bahnennek épít meg egy fogasléces kocsit a Rheineck–Walzenhausen vonalra, a jármű várhatóan 2026-ban állhat forgalomba.
A vállalat budapesti telephelyén legyártotta a digitális automata kapcsolószerkezet (DAC) első prototípusait. Az újgenerációs eszközök bevezetése jelentős hatékonyságjavulást hozhat a vasúti teherfuvarozásban Európa-szerte.
A japán JR East vasúttársaság egy E7 sorozatú motorvonattal mutatta be az automatikus irányítás precizitását. A kereskedelmi alkalmazás azért még odébb van.