Automatizált fékpróbákat végeznek jövőre Svájcban

iho/vasút   ·   2023.12.26. 13:00
sbbcargo_fekteszt

A svájci szövetségi közlekedési hivatal kiadta a típusengedélyt az SBB Cargo tehervonatain végzendő automatikus próbákhoz.

A Svájci Szövetségi Vasút (SBB) nyilatkozata alapján eddig körülbelül kétszáz teherkocsit láttak el a technológiával. A társaság szerint egy ötszáz méter hosszú szerelvénynél egy automatikus fékpróba legfeljebb öt percig fog tartani, míg manuálisan ez körülbelül 45 percbe telik egy ugyanekkora szerelvény esetén. Sőt, várhatóan a dolgozók biztonsága is javul a fejlesztéssel, mivel kevesebb időt kell tölteniük a sínek mellett. Az üzem közben zajló fékpróbákat a következő három hónap során csak bizonyos helyszíneken fogják végezni, a rendszer szélesebb körű alkalmazása 2024 nyarától várható.

Az SBB úgy véli, ezek a tesztek lehetővé teszik a tehervagonok fékezési állapotának valós idejű mérését. A fő változás, amit ez a kezdeményezés hozhat, az, hogy a jövőben nem kell majd ellenőrzéseket végezni a szerelvények körül, felgyorsítva ezzel az üzemelést. A tesztek során mért adatokat egy tableten jelenítik meg. Ily módon akár a mozdony vezetőfülkéjéből is elvégezhető a fékpróba.

Az automatizált féktesztekre vonatkozó kezdeményezést az elmúlt nyolc évben fejlesztette ki az SBB Cargo, az osztrák ÖBB Rail Cargo Group logisztikai vállalat, valamint a vasúti közlekedési rendszereket gyártó, szintén ausztriai PJ Monitoring (PJM).

A rendszer a PJM WaggonTracker elnevezésű, digitális járműkövető rendszerére épül. Az még nem tisztázott, hogy 2024 nyarán Ausztriában is megtörténik-e a bevezetés.

Ilyen típusú projektek Németországban is zajlanak. Tavaly júliusban például a Knorr-Bremse és a Havelländische Eisenbahn vasúti árufuvarozó magántársaság kezdte meg az automatikus féktesztek próbáit – adja hírül a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: PJ Monitoring / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.