Kiszolgálás Beremenden

Vörös Attila   ·   2016.05.18. 16:15
65__P5062216

Talán az ország egyik legritkábban szem elé kerülő iparvágánya köti össze Beremendi Cementmű (BCM) állomást magával a cementgyárral. A BCM a Villány–Sellye (62-es) vonalon fekszik Nagyharsánynál a Szársomlyó alatt. A vonalon a személyszállítást 2006–2007-ben szűntették be két lépésben, azóta a keleti felén csak a cementgyár vonatai mozognak, illetve Sellye környékén maradt még teherforgalom: Drávafokon és Vajszlón fát rakodnak.

A 449 026-os ipari Bobó húzza tehervonatát a BCM-ből a cementműbe (Vörös Attila képei)

A cementgyár vasúti teherforgalma nem túl erős, köszönhetően főleg annak, hogy a remek minőségű mészkő és a cementgyártáshoz szükséges agyag is helyben rendelkezésre áll. Az üzembe mostanában leggyakrabban szénporos kocsik érkeznek, heti egy-két alkalommal van kiszolgálás. A gyárat 2007 és 2009 közt jelentősen korszerűsítették, azelőtt nagyobb szénvonatokat is láthattunk Beremenden, sőt cementes vagonokban a készterméket is fuvarozták.

Közel tízéves kép, még combosabb tehervonattal. A Bobó épp átveszi a Szergejtől a szerelvényt a Beremendi Cementmű állomáson. Akkor ezer tonna szén érkezett a gyárba Fals-kocsikban

A gyár iparvágányán a MÁV-REC Bobója dolgozik, ez húzza be a BCM-ig a Cargo megrendelésére a Start által továbbított tehervonatokat. Ezek a vonatok sokszor csak egy-két kocsisak, de a legjobb esetben is csak nyolc vagonból állnak – a Bobó simán megbirkózik velük rakottan is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek