Kiválthatja a dízelvontatást a hidrogénhajtás? Megjelent a Magyar Vasút 9. száma!

iho/vasút   ·   2021.08.05. 09:00
00_magyar_vasut_21-09

Ötven év múlva senkit nem fog érdekelni, mennyi időbe telt annak idején a beruházás – Vitézy Dávid-interjú.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia megvalósítása reális, pénzügyileg is vállalható cél, amely nemcsak az elővárosok lakóinak, de minden budapestinek és a teljes magyarországi vasúti szcénának érdeke. Emellett érvel interjúnkban Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, akit a múzeumról is kérdeztünk.

A teljes interjút a Magyar Vasút 9. kiadásába olvashatják – a lap ezeken az árushelyeken kapható –, de addig is előrebocsájtunk néhány jellemző, megválaszolt kérdést.

  • Prioritások: a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, vagy a Budapest Fejlesztési Központ irányítása a fontosabb?
  • Mikor lesz végleges Közlekedési Múzeum?
  • A BFK ambiciózus tervei a budapesti elővárosi vasúthálózat fejlesztésére.
  • Bár a fejlesztések a személyszállításra koncentrálnak, de mi lesz a teherárufuvarozás érdekeivel?
  • Milyen sorrendben készülnek el az egyes beruházások?

A továbbiakban összeállítást közlünk a MÁV-Volán-csoport zöld digitalizációs elképzeléseiről, beszámolunk a dunakeszi vasúti átrakó létesítéséről szóló kormányhatározatról, bemutatjuk a kötöttpályás, illetve a közúti áruszállítás eltérő költségeiből fakadó versenyképességi problémákat. Továbbra is égető kérdés, hogyan alakul az egyeskocsi-támogatás szabályozási környezete, hiszen a szegmens fennmaradás a tét, az NS vezérigazgatója, Marjan Rintel pedig elmondja, hogyan működik a stílus és a szenvedély a Holland Vasutak élén.

Címszavakban a további témákról:

  • a PKP Energetyka új energiatároló powerbankja,
  • újrahasznosított vasúti aljak az Egyesült Királyságban,
  • Nyugat-Európában eurómilliárdokat vitt magával az ár,
  • a Snälltåget újraindult éjszakai, berlini járatának leendő útvonala,
  • kínai emeletes villamos motorvonat Magyarországon,
  • romlott a tengeri áruszállítás helyzete.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.