KLM-flottamodernizálás

iho/repülés   ·   2012.03.01. 08:45
klm_cim

A KLM az első A330-asának átvételével komoly flottamodernizálási kampányba kezdett. A Toulouse-ban tartott ünnepség alkalmával azonban a légitársaság illetékese egyelőre nem a 747-esek lecseréléséről, hanem belső felújításáról beszélt, amelynek keretében a új, ággyá alakítható businessüléseket szerelnek a 22 Jumbóba. Kétségtelen, hogy az ATW Online összefoglalója szerint a távolabbi tervek között azonban már szerepel a 747-esek és a három hajtóműves MD–11-esek kiváltása két hajtóműves szélestörzsűekkel.

Embraer E-190: a rövidebb járatok alapgépe lesz <br>(fotó: KLM)

A szélestörzsű, nagy hatótávolságú flottát összesen 12 A330-assal és a későbbiekben további Airbusokkal modernizálják, vegyesen 330-asokkal és a még nem repülő 350-esekkel is. Ugyancsak bővül és megújul a Boeing-flotta: 2015-ben kezdődik a 787-9-esek átvétele, a holland légitársaságnak az Air France–KLM csoport részeseként 23 fix rendelése és további 25 gépre van opciója. De ugyancsak tervezik az új beszerzést a most is futó népszerű 777-esekből.

Ami a keskenytörzsű flottát illeti: a korosodó Fokker 100-asok helyére Embraer E-190-eseket állítanak be, azonban a 25 Fokker 70-est és a Boeing 737 NG-ket megtartják.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.