Kőbányai pályafelújítások

iho/vasút   ·   2011.07.07. 08:00
00

Még május elején kezdődött a panelek hibáinak kijavítása a kőbányai Kőrösi Csoma Sándor úton. Néhol öt kilométeres óránkénti sebességgel vánszorogtak a 3-as, 28-as és 62-es villamosok. A legnagyobb korlátozások megszűntek már, de még akad javítanivaló. Az előző vágányzárakhoz hasonlóan most is éjszaka látnak neki a munkának. Július 7-én csütörtökön 20 órától 8-án üzemkezdetig, és 8-án 20 órától 9-én üzemkezdetig vágányzári menetrendet léptet életbe a BKV.

A Liget téri ívet még májusban rendbe tették

Ezen időszakban a 3-as villamos kettéosztva: Mexikói út–Finommechanikai Zrt. és Gubacsi út–Kőbánya alsó vasútállomás (Mázsa tér) között közlekednek, a két ideiglenes végállomás között pótlóbuszok járnak. A 62A jelzésű villamos Rákospalota MÁV-telep–Finommechanikai Zrt. között közlekedik, a 28-ast este 19.38. (Blaha Lujza téri indulás), valamint 19.42. (Új köztemető indulás) között a teljes vonalon pótolják.

Ez a csúf süppedés a mostani munkára vár

Nagyobb falat a végig 10 kilométer/órás lassújellel korlátozott Kolozsvári utcai vágány teljes felújítása. Július 9., szombat üzemkezdettől augusztus 6. üzemzárásig az Őrháztól az Élessarokig bontják fel a villamospályát. A 37-es villamost hétköznap Kőbánya alsó vasútállomás–Őrház–Új köztemető között pótlóbuszok helyettesítik, hétvégén (amikor a 37A villamos a Sörgyárig közlekedne) az Őrház felé meghosszabbított útvonalon járó 162-es és 162A buszokkal lehet utazni.

2009 novemberében az Őrháztól a vasúti hídig elkészült az új villamospálya

A kép 2007-ben készült, amikor még Ganz csuklósok jártak a 37-esen. A pályaállapotok azóta csak tovább romlottak (fotók: Kemsei Zoltán)

Kapcsolódó hírek