Lassan kerozin nélkül repülnek a Lufthansa-gépek

iho/repülés   ·   2015.05.27. 11:15
lufthansa_eletkep0

Felszállás – kevesebb kerozin kell hozzá (fotók: Daily Mail)

Újabb hatékonysági rekordot állítottak fel a Lufthansa Csoport repülőgépei: 2014-ben az utasszállító flotta egy utasra számítva átlagosan mindössze 3,84 liter kerozint használtak fel 100 kilométerenként – 2013-ban még 3,91 litert fogyasztottak utasonként száz kilométerre számolva, azaz tavalyi eredmény 1,6 százalékos hatékonyság javulást jelent az ezt megelőző évi fogyasztáshoz képest. Így a légitársaság ezúttal is eleget tett a légiközlekedési ipar évente 1,5 százalékos energiahatékonyság növelésre vonatkozó célkitűzésének. A vállalat teherszállító légitársasága, a Lufthansa Cargo a 0,183 liter per tonnakilométeres üzemanyag-fogyasztásával szintén minden korábbinál hatékonyabban működött, 5,2 százalékkal túlszárnyalva 2013-ban elért eredményét. 2014-ben csoportszinten a teherszállítás hatékonysága 0,8 százalékkal nőtt. A 2014-es jelentési évben a Lufthansa Csoport teljes üzemanyag-fogyasztása 0,7 százalékkal, miközben a szállítási kapacitás 1,9 százalékkal emelkedett.

Emlék Frankfurtból, 1. rész

A Lufthansa új, hatékonyabb működésű és alacsony zajkibocsátású repülőgépeinek üzembe állításával a fajlagos üzemanyag-fogyasztás további csökkenése várható: a légitársaság a napokban vette át a tizenkilencedik Boeing 747-8-as repülőgépét. Ennek a típus 15 százalékkal hatékonyabb az üzemanyag-fogyasztása, mint elődjének, a Boieng 747-400-asnak.

Emlék Frankfurtból, 2. rész

A környezeti teljesítmény javítását célzó további eredmények alapja az a klímavédelem érdekében megalkotott négy alappilléren nyugvó stratégia, amely különböző környezetvédelmi intézkedéseket egyesít. A még hatékonyabb kerozin felhasználásra irányuló számos program mellett a Luftahnsa nagy hangsúlyt fektet az alternatív, alacsony szén-dioxid kibocsátású üzemanyagok felhasználási lehetőségeinek felkutatására és használatára. Részt vesznek a frankfurti reptéren indított, E-PORT AN elnevezésű elektromobilitási kezdeményezésben is. Ez a program arról szól, hogy az elektromos vontatójárművek segítségével hatékonyabbá tegyék a repülőgépek gurulási és vontatási műveleteit, csökkentve ezáltal a kerozinfogyasztást és a szén-dioxid kibocsátást a repülőtéren.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.