Ludmillával indultak útnak az egyiptomi kocsik Dunakesziről

Vörös Attila   ·   2021.02.11. 12:20
16044_E3VA5502_210210_

Az első négy vagon szerdán hagyta el a járműjavítót, Hodosnál léptek ki Magyarországról Koper felé.

Miután kedden bemutatták a Dunakeszi Járműjavítóban a Transmasholdinggal közös gigaüzlet első kész eredményeit, szerdán útnak indult a járműjavítóból az első négy, Egyiptomnak épült személykocsi. 674 követi majd a közeljövőben!

Kattintson képünkre, nézze meg galériánkat! (a szerző felvételei)

A fehér fóliába csomagolt kocsik saját lábon, de kiiktatott fékekkel robognak el Koper kikötőjébe, ahol hajóra daruzzák majd őket néhány nap múlva. Hogy a szerelvény biztonságosan közlekedjen, számos kísérőkocsit soroztak az egyiptomi vagonok mellé. A vonatösszeállítás első lépése az volt, hogy a járműjavító Dácsiája bevitt Dunakeszi állomásról tizenhat Lgs sorozatú pőrekocsit – plusz a szerelvény végén a leendő vonógépet, a 101-es MTMG-Ludmillát. A DJJ udvarán aztán összelegóztak egy hat pőre plusz két ENR-kocsi plusz öt pőre plusz két ENR-kocsi plusz öt pőre felépítésű vonatot, amivel a Ludmilla kora délután indult el a járműjavítóból. Dunakeszi állomáson a legelső Lgs-t félrerakták, így alakult ki végül a tizenkilenc kocsiból álló szerelvény.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.