Ma alternatíva, 2023-tól kötelező lehet az e-taxi
Egyelőre természetesen csak javaslat, nem törvény: a Nemzetgazdasági Minisztérium az elektromobilitás elterjesztésére tett intézkedéscsomag részeként javasolta a fővárosi önkormányzatnak a taxik tejles állománycseréjét.
A minisztériumi javaslatban két évszám szerepelt: 2020-tól csak elektromos hajtású kocsikra lehessen taxiengedélyt kapni, 2023-tól pedig a hagyományos autók engedélyét is bevonnák. A főváros azzal számol, hogy az elektromos hajtású személygépkocsik száma és választéka 2018-19-re jelentősen növekedhet, valamint egy hároméves programmal 1100 töltőállomást hoznának létre Budapesten. A taxik számára kialakított töltőt épp a napokban adták át a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a napi.hu-nak nyilatkozva elmondta: a taxis cégek vezetői nem jelezték, hogy megvalósíthatatlan lenne az elképzelés. A portálnak nyilatkozó céges képviselők azonban nem jelentették ki ezt ennyire egyértelműen, egyeztetésről nem tudnak. A taxisok számára komoly költséget jelenthet az is, hogy az emissziós normákat 2018. január 1-jétől szigorítják, Euro 5-ösnél rosszabb kibocsátású járművekkel nem lehet taxizni.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!