Magyar Vasút újra, nyolcadik kiadás

iho/vasút   ·   2021.07.23. 09:00
00_magyarvasut2108

Jó tempóban, kéthetente jelennek meg a Magyar Vasút újabb és újabb kiadásai.

A tartalomból:

  • Dr. Jan Busch, a DB Cargo Hungária ügyvezetője Európa legnagyobb tehervasútja, a DB Cargo térségbeli hozzájárulásáról a modal shifthez, stratégiáról, együttműködésről és versenyről.
  • Tervezett hazai vasútvillamosítások 2030-ig, illetve 2050-ig (térképpel)
  • Az Európai Parlament (EP) elfogadta a közlekedési, energetikai és távközlési hálózatok összekapcsolását támogató Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (Connecting Europe Facility, CEF II) következő hétéves, 2021–2027-es programját és költségvetését.
  • Az innovatív vasúti teherkocsik és daruzási technológiák segítik az intermodális forgalmak gyors növekedését. Az új megoldásokkal egyre több terminálon válik elérhetővé a közúti járművek átrakása vasútra. Példák, megoldások.
  • A negyedik vasúti csomag, avagy uniós jogalkotás az egységes európai vasúti térség kialakítása, a szegmens versenyképességének és a növekedésének előmozdítása érdekében.
  • Pályahasználat-díjaztatási eljárások a Lajtától nyugatra, öt ország gyakorlata alapján.
  • Új vasútműködtetési modell Nagy-Britanniában. A felaprózottság negyedszázada után kizárólagos és felelős nemzeti vezetés – ez a Nagy-Britannia vasútját újraszabályozó kormányzati Williams–Shapps-terv lényege.
  • ETCS-átállás: korai tapasztalatok 1. rész: a gyakorlatban a vonatbefolyásoló fedélzeti berendezés bevezetése vontatottan halad; sokfelé megmaradnak a párhuzamos nemzeti rendszerek, nem ritka a késedelmes projekt, a költségnövekedés, a műszaki bonyodalom.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.