Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában

MTI   ·   2018.11.28. 18:30
400px_toltoallomas_sormas

Balogh Szabolcs, a Nemzeti Közművekhez tartozó NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője az átadáson arról számolt be, hogy a CNG-gázos töltőállomások terén már piacvezető cég tervei között szerepel az is, hogy az elektromos járművek töltőivel szintén meghatározó piaci szereplők legyenek.

Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomása lett a sormási (fotó: MTI/Varga György)

Alig egy évvel ezelőtt adták át az első magyarországi e-töltőállomást, mára pedig már összesen nyolcvanhét töltőpontjuk van országszerte. Az időjárástól függően a következő hónapokban még több mint tíz töltőpont átadását tervezik, főként az autópályák közelében, hogy az elektromos autókkal külföldre tartók vagy onnan érkezők is bárhol igénybe vehessék a ma még ingyenes töltési lehetőséget.

Az M7-es autópálya lehajtójánál, a Nagykanizsához közeli Sormáson lévő István Fogadónál nem egészen egy éve állítottak fel négy Tesla töltőoszlopot, ezek mellett telepítették az NKM különböző típusú villám- és gyorstöltőit, amelyek minden ma ismert elektromos gépjármű töltésére alkalmasak. Az egyszerre kilenc e-autót tölteni képes állomás létesítése több tízmillió forintos beruházást jelentett.

Dénes Sándor, Nagykanizsa Fidesz-KDNP-s polgármestere elmondta: a klímavédelem szempontjából egyáltalán nem mindegy, milyen járműveket használunk, az elektromos autók a jövőt vetítik elénk. Nagykanizsán pályázati forrásból a város önkormányzata két e-töltőt létesít a közeljövőben, az E-Mobi hálózatában pedig nemrég állítottak fel három új töltőt a város területén.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Szállítmányozás Alternatív hajtás

Weights & Dimensions-módosítás: több teherautó, több szén-dioxid-kibocsátás és energiafelhasználás, magasabb baleseti kockázat, több költség

iho/közút   ·   2024.03.07. 12:00

Ha az Európai Parlament március 11-én megszavazza a közúti tehergépjárművek tömegéről és méreteiről szóló EU-irányelv (96/53) módosítására irányuló javaslatot, alááshatja az EU zöld megállapodásának (Green Deal) közlekedésre vonatkozó céljait.