Már bontják a Szőke Tiszát

iho/hajózás   ·   2012.10.29. 12:20

Lebontották az emeletet, másfél méteres darabokra vágják az egykor 77,4 méteres gőzhajót, teljes gőzzel folyik a tápéi téli kikötőben veszteglő Szőke Tisza bontása – adja hírül a Délmagyar.hu. A faburkolat eltávolítása után a kémény is lekerült a hajóról, lángvágók zaja mellett hullik darabjaira az egykor szebb napokat megélt termesgőzös.

Szeptember végén kezdtek neki az árverésen értékesített, még tavaly télen a jégtől megroppant, majd megsüllyed Szőke Tisza bontásának. A többemeletes hajó legfelső szintje október végére eltűnt, a híd azonban, ahonnan kormányozták a hajót, még áll: fémvázon díszeleg a hatalmas kormánykerék. A munka során láthatóvá vált a gőzrásegítéses szerkezet, amely egyfajta szervóként végezte a hajó irányítását.

(fotó: Segesvári Csaba, Délmagyar.hu)

Péntek délelőtt a munkások javában dolgoztak a Szőke Tiszán, másfél méteres darabokra vágták a hajdan 77,4 méteres, 1917-ben épült, 800 lóerős gőzhajót. A hatalmas vasrészeket a darabolás után vízzel hűtötték, a „felkockázott” hajórészeket kézben hordták a partra. A parthoz közelebb vontatott gőzös erősen megbillent, jobb oldalához egy uszályt rögzítettek. Az emelettel együtt eltűnt a legutóbb a lapunkban is bemutatott, díszes, gazdagon faragott első osztályú fogadóterem és a díszlépcső, a fogadóterem feletti dohányzószalon. Közelebbről is látni, a víz folyamatosan szivárog a hajófenékbe, a szivattyúzás ellenére is.

Dán Zsolt, a hajót megvásárló társaság vezető úgy nyilatkozott, miután eltűnnek az emeletek, lángvágóval bontják el az alját. Többtonnás darukra is szükség lesz a hajó orrának megemeléséhez. A Nemzeti Kulturális Örökségvédelmi Hivatal által megőrzésre előírt részeket egy raktárba fogják szállítani.

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Közlekedésbiztonság Környezetvédelem Automobil

A gépkocsik károsanyag-kibocsátását mérik fel az ország négy városában

iho/közút   ·   2024.09.18. 15:00

A szeptember 16-a és 20-a között zajló Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció során végzett mérések célja, hogy átfogó képet adjon a hazánkban forgalomban lévő gépkocsiállomány évenkénti változásáról és a járművek állapotáról, beleértve az átlagéletkort és az erózió mértékét.