Már négy sávon lehet haladni Debrecen és Hajdúsámson között

iho/közút   ·   2020.08.26. 11:18
471

A 471-es főút fejlesztésének köszönhetően Hajdúsámson és Nyíradony térségéből is biztonságosabbá és gyorsabbá vált a cívisváros megközelítése autóval, kerékpárral és gyalogosan is.

A Debrecent és Mátészalkát összekötő 471-es főutat 1993-ban Magyarország tíz legrosszabb burkolatú útja között tartották számon, a korszerűsítés csak 2012-ben került napirendre.

A főút 73 kilométeréből több mint harminc kilométer fut Hajdú-Bihar megyében. A hajdúsági munkálatok 2016 áprilisában kezdődtek meg a Hajdúsámson és Nyíradony közötti tizenhat kilométer hosszú szakaszon, mely 2017 augusztusára újult meg. A Hajdúsámsont elkerülő, 8,6 kilométeres szakasz 2018 decemberére készült el, mellyel a település mentesült a keresztülhaladó nehéz- és személygépjármű forgalom jelentős részétől.

A főút Debrecen külterületi és a hajdúsámsoni elkerülő közötti, 4,6 kilométer hosszú szakaszát 2018 szeptemberében kezdték el átépíteni.

A kétszer egy sávos útszakaszt kétszer két sávosra bővítették, továbbá kiépült 5,9 kilométer szervizút és 830 méter új kerékpárút is.

A Kelence, a Szikigyakor, illetve a Sámsonkert utcáknál új, jelzőlámpás szabályozású csomópontok épültek. A tömegközlekedést használók biztonságos közlekedésének érdekében a csomópontoknál gyalogátkelőhelyek létesültek, a buszmegállópárokat is ezeknél alakították ki. A helyi és helyközi közösségi közlekedés érdekében buszforduló épült a Sámsonkert utcában. A beruházás követően a szakaszon fizikailag elválasztott forgalmi sávokon keresztül biztonságosabban és gyorsabban érhetik el úti céljukat a közlekedők.

Kétszer két sávossá fejlesztették a 471-es főutat Debrecen és Hajdúsámson között (fotó és térkép: NIF Zrt.)

A Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. által kivitelezett, nettó 7,4 milliárd forint értékű beruházás során összesen 22 ezer köbméter aszfaltot építettek be. Kiépült 2700 négyzetméternyi zajvédő fal, 120 ezer négyzetméter felületen történt füvesítés, továbbá háromszáz fát és körülbelül tízezer cserjét ültettek. A felújított út hozzájárul a térség fejlődéséhez és lakosságmegtartó erejéhez. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós forrás felhasználásával valósult meg.

A 471-es főút fejlesztési munkálatai azonban még nem fejeződtek be: a főút debreceni belvárosi szakaszát is kétszer két sávossá kell bővíteni. A főút korszerűsítését is beleértve 2020-ban 214 útfelújítási projekt 642 kilométer útszakaszt érint, 2024-ig pedig 5000 milliárd forintot költenek közúti és vasúti fejlesztésekre.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Kapacitás-növekedés a 40a-n

iho/vasút   ·   2022.01.07. 15:15

Új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer épült ki a 40a számú vasútvonal Százhalombatta–Pusztaszabolcs szakaszán. A biztosítóberendezés üzembe helyezése megtörtént, jelenleg a forgalomszabályozó próbaüzem zajlik, hogy rövidesen elindulhasson a használatbavételi eljárás is.