Mától: ismét sóvárgás a múlt után Budapesten, Tamara is fellép

BKV/iho   ·   2025.05.01. 08:30
_bkk_nosztalgia_

Május elsején startol a BKK nosztalgiaszezonja: a közlekedési vállalat az előző években is népszerű belvárosi vonalakon közlekedő klasszikus járműveken felül a főváros külső kerületeiben is készül időszakos meglepetésekkel.

A lelkes szakembereknek, az egykori hazai járműgyártás sokszínűségének és persze a kimagasló kötöttpályás múltnak köszönhetően Budapest szerencsére nem szűkölködik működőképes, gyönyörű és eredeti villamosokban. És, ha a klasszikus Ikarus buszokat, a változatos trolikat és a BKV büszkeségét, az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is beleszámítjuk, már sejthetjük, hogy a 2025-ös nosztalgiaszezon minden korábbinál látványosabbnak ígérkezik. Erre készülve a BKK kapacitásnöveléssel, helyszíni kártyás fizetési lehetőséggel, továbbá  új helyszínek és vonalak bevonásával bővíti már tavaly is népszerű nosztalgiakínálatát.

Menetrenden innen és túl

A méltán közkedvelt pesti rakparti villamos, az N2 idén is rendszeresen közlekedik majd különböző típusokkal, mint ahogy visszatérnek az N18-as és az N19-es nosztalgiamenetek is. Ugyancsak állandó menetrenddel indul a kabrió Ikarus 630-cas busszal üzemeltetett N109-es számú belvárosi körjárat, és várhatók menetrenden felüli, a normál díjazás szerint igénybe vehető retró viszonylatok is. Ezek a R járművek, míg az N jelzésű nosztalgia vonaljegy 500, a napijegy pedig 2000 forintba kerül A részletes menetrendek és típusok már elérhetők a bkk.hu/nosztalgia oldalon.

Ínyenceknek is

A közlekedésbarátokra gondolva a BKV és a BKK együttműködése nem csupán kapacitásnövelést hoz a 2025-ös szezonra, hanem limitált férőhelyes fotós járatokat, illetve az Angyalföld kocsiszín áprilisi megnyitásához hasonlóan új vonalakat is, így garantálva Budapest szélesebb lefedettségét a változatos nosztalgiajáratokkal.

Bár az öreg járművekkel műszaki okokból nehéz hónapokkal előre tervezni, a BKV a nosztalgiaszezon végére M2-es metrós meglepetéssel készül, hiszen Tamara, az első Budapestre szállított szovjet metró már készen áll arra, hogy az éjszakai leállás alatt mégis izgalmassá tegye a kelet-nyugati piros vonalat. Ilyen még nem volt, így az idei nosztalgiaszezon emlékezetessé teszi nem csupán a nyarat, hanem az augusztus huszadikai csúcshétvégét követően az őszt is, hiszen a múlt utáni sóvárgás egészen október végéig tart majd.

(fotó: BKK, Nyírő Szabolcs)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek