Még hosszabb Jumbo?
Alig néhány órával azután, hogy a 747-es új utasszállító változata, a 747-8i a Lufthansa színeiben forgalomba állt, épp a járat fedélzetéről röppent fel a hír a következő, még nagyobb törzsű 747-esről.
A Flightglobal ez ügyben magát a gyártó 747-es programmenedzserét idézte, Elizabeth Lund szerint „nem kizárható” a 747-9-es projekt beindítása, de csak ha a most futó stratégiai fontosságú fejlesztési programok kellő érettséget érnek el.
Lund az első Frankfurt–Washington 747-8-as járat fedélzetén utalt a gép további meghosszabbításának esélyére, ugyanakkor jelezte, hogy most még a 787-9-es és a 787-10X, valamint a keskenytörzsű 737 Max fejlesztése a fontos, nem beszélve a 777-es lehetséges új változatairól.
Az új 747-9-es a most alaptípusnak számító 400-ashoz képest már akár 14 méterrel is hosszabb lehetne, a Flightglobal arra emlékeztet, hogy már 1996-ban is léteztek ilyen tervek. A mostani új változat a 400-ashoz képest 5,6 méterrel hosszabb és ötven utassal szállíthat többet. Az akkori elképzelések szerint a 747-600 három osztályban 550 üléssel repült volna: ha a Boeing ezt frissíti fel, ez annyit jelent, hogy most már valóban teljesen direkt mód szállna versenybe a jelenlegi legnagyobb utasszállítóval, az Airbus A380-asával az óriás-utasszállítók piacán.
Ugyanakkkor az akkori hosszabbítási terveket gazdaságossági megfontolások miatt vetették el, és egyelőre a 747-8 utasszállító változata sem büszkélkedhet hatalmas rendelésállománnyal, igaz, a piac most amúgy sem túl lelkes a gépbeszerzések dolgában, a bizonytalan gazdasági helyzet különösen a nagyon drága és nagyon nagy utasszállítók piacát teszi ugyancsak bizonytalanná.