Meg kellene végre tanulni, meg kell végre érteni, a vasúti átjáróban mindig a vonat győz!
Figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indít a MÁV a balesetek visszaszorítása érdekében.
Tavaly drasztikusan nőtt a vasúti átkelőkben történt balesetek száma – 50 százalékkal nőtt az ilyen esetek száma az előző évhez képest. Közben idén már 16-an, azaz csaknem annyian haltak meg vasúti átkelőkben, mint tavaly, az egész évben, amikor 17-en vesztették életüket.
A múlt hét fekete hét volt a vasúton: hatan vesztették életüket vasúti átjárókban történt balesetekben. A MÁV szeretnék szigoríttatni a KRESZ-t, szigorúbban büntetnék például a sorompórongálást, visszatartva azokat, akik veszélyeztetik a közúti és a vasúti közlekedés biztonságát. Ennek érdekében jogszabály-módosítást kezdeményeznek.
A MÁV csaknem 7700 kilométer hosszú vasúthálózatot működtet, amelyen több mint 3600 vonat jár; 5500 olyan átjáró van, amelyben a közúti és a vasúti hálózat keresztezi egymást, ezeknek mintegy felében csak a vasúti átjáró kezdetét jelző, piros-fehér andráskereszt van. Ám nem ez a rengeteg baleset oka: mindig a figyelmetlenség vezet tragédiához.
Szomorú tény az is, csak a múlt évben több mint 800 esetben rongálták meg azokat a sorompókat, közlekedésbiztonsági berendezéseket, amelyekkel a baleseteket próbálják megakadályozni.
Hogy mennyire drámai a helyzet jól jelzi, hogy a sajtóesemény alatt is történt baleset vasúti átjáróban, a Békés megyei Nagyszénás közelében, szerencsére nem sérült meg senki.
Azért hogy valamit változzon a helyzet a máv új weboldalt indított. A mav.hu/erjhaza oldalon is próbálják felhívni a közlekedők figyelmét az elkerülhető veszélyre, a portálon kifejezetten sokkoló fotókat szeretnének megosztani a közvéleménnyel, amelyeken látható, hogy ezeknek a baleseteknek milyen következményei vannak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!