Megkétszereződött az utasok száma München és Berlin között

iho/vasút   ·   2018.01.10. 08:45
ice_munchen_berlin_nagysebesseg_kislid

Igen sok kritikát zsebelt be a Deutsche Bahn a München és Berlin közötti nagysebességű vonal(szakasz) és presztízsprojekt elkészültekor tapasztalt menetrendszerű késések miatt. Az utasok körében azonban népszerűségnek örvend az új összeköttetés. Bertold Huber, a Deutsche Bahn személyszállítási üzletágának vezetője a sajtónak arról nyilatkozott, hogy a megnyitás óta eltelt négy hétben több mint kétszer annyian vették igénybe a járatokat, mint az év azelőtti teljes időszakában.

A vonal a Thüringer Wald bonyolult terepadottságú területét szeli át (kép forrása: DPA)

A DB 2,4-szeres utasszám-emelekdésről beszél. A 2018-as évre a német vasút azt reméli, hogy az évi átlagos 1,8 millió, München és Berlin közötti utazások száma 3,6 millióra megy fel.

A bajor tartományi és a német főváros közötti, az utazási időt – egyes járatoknál – kevesebb mint négy órára rövidítő nagysebességű vasútvonal hiányzó, Erfurt és Ebensfeld közötti 107 kilométer hosszú szakaszát december 8-án avatták fel, és a december 10-i menetrendváltástól állt üzembe. Mint ismeretes, már az első különvonatoknál, de később, a menetrendszerinti üzemben is jelentős késéseket okoztak a sorozatosan fellépő műszaki hibák.

Erfurt az újonnan elkészült vonalszakasz legészakibb pontja

A DB szerint ezen a téren is sikerült azóta előrelépni. A vonalon tapasztalható kilencven százalékos menetrendszerűség a vasút számára ünneplésre ad okot, hiszen jelentősen magasabb értékről van szó, mint a távolsági vonatok országosan tapasztalható hetvenöt százalékos pontossága (a DB-nél az öt percen felüli időeltérés számít késésnek).

Naponta és irányonként harmincöt ICE-szerelvény szállítja az utasokat a vonalon, részben háromszázas tempóval. Irányonként három sprinter-szerelvény is közlekedik, négy óránál rövidebb menetidővel, valamint óránként indulnak olyan járatok is, melyek több helyen megállnak, ezért fél órával több menetidőt igényelnek. A vonal megnyitása évtizedekre visszatekintve a legnagyobb menetrendváltozást hozta, országosan minden harmadik távolsági vonat menetrendjébe bele kellett nyúlni, hogy az optimális csatlakozások biztosíthatóak legyenek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek