Mégsem drágák a MÁV szolgáltatásai?

iho   ·   2014.07.02. 09:55

Az Európai Bizottságnak a vasúti szolgáltatásokat és piacokat elemző jelentésének megállapításai közül a Bruxinfo rövid ismertetése nyomán a legtöbb sajtóorgánum hibásan azt emelte ki, hogy a magyar vasút háttérbe szorulásának fő oka a viteldíjak drágulása – írja a Magyar Nemzet. A kétévente készülő jelentés megállapítja, hogy az EU egészében 2005
és 2012 között Lettországban és Magyarországon nőttek a legnagyobb mértékben a vasúti jegyárak. A fenti okfejtés egyetlen hibája, hogy nem veszi figyelembe: a magyarországi jegyárak a legalacsonyabbak között vannak az unióban – írja a lap. A Regionalbahn.hu szakportál euróra átszámolva hasonlította össze a teljes árú, másodosztályú jegyárakat nagyjából 250 kilométeres távon. Eszerint a legolcsóbb Romániában a szolgáltatás, mindössze 6 euró, Magyarországon pedig megközelíti a 15-öt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.