Mi lesz veled, pályahasználati díj?

iho/vasút   ·   2021.06.12. 15:00
00_phd-kedvezmeny

Németországtól Olaszországon át Franciaországig ideiglenesen eltörölték a pályahasználati díjat, vagy legalább jelentős kedvezményt nyújtanak belőle. A hazai szereplők álláspontja: várakozó.

Az alábbi kérdésekre kell egyértelműen felelni:

  1. Az infrakezelőknek ki, mikor és milyen mértékben kompenzálja a bevételkiesést?
  2. Mi lesz azután, hogy az élet visszatér a normális kerékvágásba? Hogyan viselik majd a vasútvállalatok az újra megnövekedett terheket, és hogyan reagál a többi fuvarpiaci szereplő?

Pótkérdés: eleve mi lenne a „normális” (célszerű) kerékvágás?

Az érintettek egyre markánsabb konszenzusa szerint egyfajta átmenetre van szükség. A folyamatnak csak az első lépése lenne, hogy a rendelet hatályát hosszabbítsák meg az év végéig.

A Hungrail a kérdésben támogatásáról biztosította tagvállalatait, kifejezve reményét arra, hogy ebben a törekvésében a magyar kormány is partner lesz. A helyzet ugyanis súlyos: az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége, a CER „Covid Impact Tracker” elnevezésű szemléltető eszköze szerint a személyszállító vasútvállalatok szempontjából 2021 első negyedéve ismét ötven százaléknál is nagyobb bevételkiesést hozott 2019 hasonló időszakához képest – gyakorlatilag ugyanannyit, mint 2020 első féléve és az esztendő vége, miután csak a legjobb nyári hónapokban csökkent harmincöt százalékra a visszaesés.

További információk a Magyar Vasút legfrissebb, ötödik számában. A lapot ezeknél az újságárusoknál szerethetik be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.