Milyen volt kéksége?

Kemsei Zoltán   ·   2012.06.07. 11:30
00

A Trumant – Vass András áldozatkész munkájának köszönhetően – 1994-ben tette üzemképessé a MÁV Kiskunhalasi Vontatási Főnökség, 1996-ban, az angyalföldi járműparádén szerelvénnyel is bemutatkozott. Ezt a gépet selejtezése után Kiskunhalason tárolták, egy előkerült fénykép (MÁV Nosztalgia Kft. által kiadott képeslap) szerint 1994-ben sötétkékes színe volt.

Ez bizony kék – a képeslap az 1994-es állapotot örökítette meg a felirata szerint<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik

Forgalomban, amíg aktív gőzmozdony volt, természetesen a gőzösfekete színt viselte, és felújítása után is azt kapta meg. Vass András visszaemlékezése (aki 94-ben már javában dolgozott a gépen) szerint sem volt kék soha. Vajon a memória csalja meg az embereket, vagy csupán a fénykép készítői, előhívói, a képeslap nyomtatói hibáztak? A kérdés nyitott, eldöntésre vár.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

MÁV-vezetők a GYSEV igazgatóságában

MÁV/iho   ·   2025.01.18. 13:10

Közleményben erősítette meg az eredendő államvasút, hogy az újsütetű államvasút igazgatóságának elnökévé nevezték ki Mosóczi Lászlót, a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének korábbi vezérigazgatóját.

Vasút Nagyvasút

Tűzön, León, villamos fűtőgépeken át

iho.hu   ·   2025.01.18. 17:30

Nagy riadalmat okozott pénteken délután a Keletiben keletkezett tűz. A Verseny utcai kocsijavító műhely területén álló VF-06-ost ugyan eloltották, de harminc javításra váró személykocsit kellett a vasutasoknak biztonságba helyezniük, és egy ideig a vonatközlekedésben is akadtak fennakadások. De mi az a VF?