Modernizálja mozdonyállományát az AWT
Az első bérelt Siemens Eurosprintert, az ES64F4 150-est október közepétől használják, melyet a tervek szerint november folyamán egy újabb követ. A cseh magánvasút legújabb szerzeménye négy áramnemű, azaz 1,5, 3, 15 és 25 kilovoltos feszültségen, egyen- és váltóáramról is képes üzemelni. A magyar vasútbaráti körökben csak Negrónak becézett, a német pályaszámozás szerint 189-es sorozatot az AWT a cseh síneken kívül további öt országban is használhatja: Lengyelországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban és Magyarországon is engedélyezett a közlekedésük. Hazánkban 2010-ben rendszeres vendégnek számítottak a Negrók, a MÁV Cargo bérelt néhányat belőlük pár hónapig.
Az AWT jelenleg három villanymozdonyt használ Magyarországon és ötöt Csehországban, azonban mindegyik gép csak egyetlen áramnemről képes működni, így mozgásterük meglehetősen korlátozott. A Negró az első olyan mozdonytípus a cseh teherszállítónál, mely négy különböző villamosítási rendszer alatt is közlekedhet. Elsősorban a Bohumín (Oderberg) és Břeclav közötti teherforgalomban tervezik bevetni a fekete villanygépeket.
Az AWT Csoport közleménye szerint a cég Európa egyik legelismertebb magánvasút-társasága, mely elsősorban nagyobb közép- és kelet-európai ipari vállalkozások számára nyújt teljes körű szolgáltatást ömlesztett és nehéz szállítmányok (például szén, acél vagy autóalkatrészek) továbbításában. Az AWT 160-nál is több mozdonnyal, valamint körülbelül 5500 teherkocsival rendelkezik. Csehország területén a rohamléptekben fejlődő Ostrava-Paskov-i kombinált szállítmányozási terminál, valamint több tucat iparvágány összesen 400 kilométernél is több sínje áll a vasúti csoport tulajdonában. A szállítmányozási vállalatnál több mint 2000-en dolgoznak, éves bevétele pedig eléri a 10 milliárd cseh koronát.