Motormozdonyos vontatás hatvan éve

iho   ·   2014.12.26. 12:15
00kicsi

A dízelüzem természetesen jóval régebbi a vonalon: a Palota szálló megépítése és a megnövekedett turizmus miatt már 1929-ben üzembe állt két motor-, és öt mellékkocsi, előbbieket a Ganz gyártotta. A szerelvények azonban nem tudták maradéktalanul ellátni a forgalmat, a második világháború előtt több új gőzmozdonyt is beszereztek.

A LÁEV első C-50-ese Gyöngyösön<br>(forrás: kisvasut.hu)

A kisvasutak vontatásának korszerűsítése közvetlenül a háború után felmerült, a C-50 típusú kisvasúti dízeleket 1952-ben kezdték gyártani, 1970-ig közel háromszáz hagyta el a MÁV Északi Járműjavító kapuját, találkozni lehetett – és lehet – velük szinte az összes keskeny nyomközű vonalon, legyen az 600 vagy 750 milliméteres nyomtávú. A LÁEV első C-50-ese 1954. december 22-én állt forgalomba, a vasút egyedi számozási rendszere szerint M-10 pályaszámon. A szorgalmas kis gép mindössze alig nyolc évet közlekedett itt: 1962. május 5-étől a Mátravasúton teljesít szolgálatot, jelenleg C 05-404 számon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek