Mozdonyokat venne Botswana vasútja

iho   ·   2013.08.17. 12:30
400px_botswanarailways

A Botswana Railways (BR) szeptember másodikáig várja a pályázatra jelentkezőket, azonban nem köteles a legalacsonyabb árajánlatot vagy akármilyen más jelentkezést elfogadni.

A vasúttársaság tulajdonában jelenleg harmincnyolc mozdony áll, ezek két gyártóra és három típusra különíthetőek el. A General Electrictől 1982-ben nyolc UM 22C típusú, 1990-ben pedig tíz U15C típusú dízel-elektromos mozdonyt szereztek be, de 1986-ban a General Motorstól is vettek húsz GT22LC-2 típusú, szintén dízel-elektromos gépet.

A régebbi, General Electric- és General Motors-gyártmányú dízelmozdonyok mellé újak érkezhetnek Botswanába, növelve ezzel a teherszállítási kapacitást<br>(fotó: globalvillagedirectory.info)

A Botswana Railways 2006-ban indította el a jelenleg is érvényben lévő gazdasági stratégiáját. A projekt alapvető célja az, hogy az ömlesztett áruk exportjának növelésével folyamatosan függetlenedjenek az egyre inkább csökkenő mértékű tranzit teherforgalomtól. Ezt elősegítendő, tavaly decemberben a vasúttársaság százhatvan darab sószállító tehervagont vásárolt a szomszédos Dél-afrikai Köztársaságból.

A BR azt reméli, hogy be tudnak szállni az ország jelentős méretű kőszénkészleteinek szállításába. Ennek érdekében nemrég egy próbavonat is közlekedett – írja az International Railway Journal.

Botswana 888 kilométernyi vasúthálózata 1067 milliméteres keskeny nyomtávval épült ki, kizárólag az ország keleti részében. A hálózatnak nincs villamosított szakasza. Az országon átmenő, 640 kilométeres fővonal Zimbabwét és a Dél-afrikai Köztársaságot köti össze Botswanán keresztül. Ehhez kapcsolódik egy fontosabb, 174,5 kilométer hosszú, és több kisebb mellékvonal.

Kapcsolódó hírek