Negyedmilliárd euróból újul meg a gumikerekű metró
Lille gumikerekű metróhálózata 1983. április 25-én nyílt meg Franciaország első VAL-rendszereként (véhicule automatique léger, azaz könnyű, automatizált jármű). Az észak-francia városból induló technológiát később többek között Párizs Orly és Charles de Gaulle repterein, Toulouse-ban, Rennes-ben, Chicagóban, Tajpejben és Torinóban is alkalmazták.
A lille-i VAL két vonalon, összesen 45,2 kilométeren üzemel, hatvan állomást szolgálnak ki a gumikerekű szerelvények, naponta negyedmillió utast szállít. A közel harmincéves hálózatot 250 millió euróból újítják fel. Az infrastruktúra ráncfelvarrása mellett 27 új metrószerelvényt vásárolnak az Alstomtól, amivel megduplázzák az 1-es vonal kapacitását – írja az International Railway Journal.
A fejlesztésektől az energiafogyasztás 20 százalékos csökkenését várják. Az első új kocsi 2015-ben érkezik Lille, a teljes flotta 2017-re készül el. Az 545 utas befogadására alkalmas Alstom-metrók a francia gyártó Metropolis járműcsaládjából kerülnek ki.