Nem lesz dugódíj ebben a ciklusban
Vitézy Dávid a Magyar Nemzet összefoglalója szerint egy közönségtalálkozón elmondta: a 140 milliárdos budapesti tömegközlekedési büdzséből 95-99 milliárdot a metrókocsik cseréjére fordítani lehetetlen, főként 23 éves buszok, 40 éves HÉV-szerelvények mellett. Utóbbiakra mind uniós projekteket kell indítani, amik elképesztően bonyolultak: „ha valamit eldöntünk, alsó hangon 7-8 év múlva valósul meg”. Szerencsés helyzetnek nevezte a bringás fejlesztéseket, ahol milliárdok töredékéből lehet nagy bajokat orvosolni, igaz, rengeteg út (például a Nagykörút) építésénél nem gondoltak anno arra, hogy emberek valaha kerékpárral fognak közlekedni.
A BKK vezérigazgatója elmondta:van egy 300 milliós projektjük, amivel a teljes belvárost kerékpározhatóvá teszik, részben az egyirányú utcák megnyitásával. Vitézy nem bocsátkozott számokba, annyit mondott mindössze, hogy pontos adataik vannak arról: az autóhasználat költségei még mindig nem elrettentő erejűek, hozzátéve, hogy egy 600 forintos benzináremelés 24 ezer forint havi pluszkiadást jelentene, miközben a dugódíj pedig kábé 20 ezret. „A dugódíj is ki fog majd nyílni, de nem ebben a ciklusban” – fogalmazott a közönségtalálkozón Vitézy Dávid.