Nem lesz dugódíj ebben a ciklusban

iho/közút   ·   2012.11.22. 09:38

Vitézy Dávid a Magyar Nemzet összefoglalója szerint egy közönségtalálkozón elmondta: a 140 milliárdos budapesti tömegközlekedési büdzséből 95-99 milliárdot a metrókocsik cseréjére fordítani lehetetlen, főként 23 éves buszok, 40 éves HÉV-szerelvények mellett. Utóbbiakra mind uniós projekteket kell indítani, amik elképesztően bonyolultak: „ha valamit eldöntünk, alsó hangon 7-8 év múlva valósul meg”. Szerencsés helyzetnek nevezte a bringás fejlesztéseket, ahol milliárdok töredékéből lehet nagy bajokat orvosolni, igaz, rengeteg út (például a Nagykörút) építésénél nem gondoltak anno arra, hogy emberek valaha kerékpárral fognak közlekedni.

A BKK vezérigazgatója elmondta:van egy 300 milliós projektjük, amivel a teljes belvárost kerékpározhatóvá teszik, részben az egyirányú utcák megnyitásával. Vitézy nem bocsátkozott számokba, annyit mondott mindössze, hogy pontos adataik vannak arról: az autóhasználat költségei még mindig nem elrettentő erejűek, hozzátéve, hogy egy 600 forintos benzináremelés 24 ezer forint havi pluszkiadást jelentene, miközben a dugódíj pedig kábé 20 ezret. „A dugódíj is ki fog majd nyílni, de nem ebben a ciklusban” – fogalmazott a közönségtalálkozón Vitézy Dávid.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Sínek java: befutott még két új CAF

BKK/iho   ·   2025.07.10. 16:00

A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.