November elsején visszaáll az eredeti menetrend a Budapest–Vác–Szob vasútvonalon

iho/vasút   ·   2020.10.26. 15:00
00_domos_kesz

Október végére befejezi a MÁV a nyár eleji esőzések okozta károk helyreállítását a Nagymaros és Zebegény közötti szakaszon. A további káresetek megelőzése, a biztonságos vasúti és a közúti közlekedés érdekében a vasúttársaság a Nagymaros–Zebegény közötti, Szent Mihály-hegynél lévő területet folyamatosan sziklaőrrel figyelteti.

A helyreállítást június 20-án kezdte meg a MÁV. Speciális munkagépekkel tisztították meg a vasúti pályát a hordaléktól, a helyreállítás során a vasúttársaság megközelítőleg 10 ezer köbméter hordalékot szállíttatott el vasúton és közúton a szobi állomáson kialakított rakodóterületre, hogy mielőbb újraindulhasson a forgalom egy vágányon.

Majd pedig eltávolították a közút és vasút közötti rézsűről a veszélyes, kidőlt és a kármentesítést akadályozó fákat és bokrokat. A vasúti pálya ágyazatánál hat vagon zúzottkövet használtak fel. A vágány melletti rézsűt és támfalat is helyreállították. A területre humuszt terítettek és füvesítettek, vasalt támfal készült, amely az elkövetkezendő időkre stabilan tartja a vasúti pályát. Mindkét vágányon megtisztították a kavicságyazatot, 75 köbméter ágyazatot pedig pótoltak.

(fotók: MÁV)

A sínpárok közötti drótfonatos életvédelmi kerítés helyreállítása még folyamatban van, továbbá a vasúti kábelek és felsővezetékek cseréjét is elvégzik. A további káresetek megelőzése, a biztonságos vasúti és a közúti közlekedés érdekében a vasúttársaság a Nagymaros–Zebegény közötti, Szent Mihály-hegynél lévő területet folyamatosan sziklaőrrel figyelteti.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.