Nyolc kereke van, mégis botlik

iho/vasút   ·   2012.07.03. 11:22
00

Évtizednél is hosszabb tetszhalál után 2011. augusztus 6-án indult újra útjára a Nyárádmenti expressz. A Szováta–Vármező közti tizennégy kilométeres pálya nem bírta a hatalmasnak nem nevezhető terhelést, 2012. június 23-án egy eléggé elvizesedett ívben (Szovátától alig néhány méterre) a sínszeg egyszerűen kifordult a korhadt talpfából, a négycsatlós gőzös a sínekről kilépve az árokparton landolt. A képeken jól látható: a földútról, ahol a sínek vezetnek, az esővíz nem tud lefolyni az egyébként jól kiépített vízlevezető árokba, a pálya fokozatos elrongálódását okozva ezzel. A magántulajdonban levő vasút üzemeltetőjének van-e, lesz-e pénze egy komolyabb pályafelújításra?

Vajon mi történt nem sokkal az indulás után?<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Hollósi Sándor László)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.