Nyolc kereke van, mégis botlik

iho/vasút   ·   2012.07.03. 11:22
00

Évtizednél is hosszabb tetszhalál után 2011. augusztus 6-án indult újra útjára a Nyárádmenti expressz. A Szováta–Vármező közti tizennégy kilométeres pálya nem bírta a hatalmasnak nem nevezhető terhelést, 2012. június 23-án egy eléggé elvizesedett ívben (Szovátától alig néhány méterre) a sínszeg egyszerűen kifordult a korhadt talpfából, a négycsatlós gőzös a sínekről kilépve az árokparton landolt. A képeken jól látható: a földútról, ahol a sínek vezetnek, az esővíz nem tud lefolyni az egyébként jól kiépített vízlevezető árokba, a pálya fokozatos elrongálódását okozva ezzel. A magántulajdonban levő vasút üzemeltetőjének van-e, lesz-e pénze egy komolyabb pályafelújításra?

Vajon mi történt nem sokkal az indulás után?<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Hollósi Sándor László)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.