Pályarekonstrukció Arad és Piski között

iho/vasút   ·   2018.06.04. 11:15
simeria_arad_cfr_rekonstrukcio_kislid

A román pályavasút kezelője, a CFR SA megkapta az építési engedélyt a IV. páneurópai korridor (azaz a dél-erdélyi tengely), a Piski (Simeria) és Kürtös–országhatár közötti projekt második szakaszára: 144 kilométeren kezdődhetnek meg a rehabilitációs munkák, Arad és Piski között.

A most engedélyezett beruházás értéke 2 milliárd 910 millió lej, azaz 630 millió euró, a konkrét munkák június elején kezdődnek a felvonulási területek kialakításával. A román közlekedésügyi minisztérium által koordinált projektet EU-s támogatásból finanszírozzák, az Operational Programme Large Infrastructure (POIM) címkével.

Valahol a CFR vonalain (forrás: digi24.ro)

A kivitelezési munkák a következő tételeket tartalmazzák:

  • Földmunkák, kitermelt talaj deponálása, töltésépítés, összesen közel hárommillió köbméter,
  • vasúti felépítményi munkák, a vonali és állomási átmenővágányok cseréje, felújítás a csatlakozó egyéb vonalszakaszokon,
  • támfalak, pillérek javítása, újjáépítése,
  • három alagút, 46 felül- és aluljáró, 54 áteresz megépítése,
  • vízelvezetés,
  • útépítési munkák,
  • peronok, perontetők építése, GSM-R telepítése,
  • felsővezeték újjáépítése, biztosítóberendezés telepítése, telekommunikációs és energiaellátási munkák, állomási térvilágítás kivitelezése, vagyonvédelmi berendezések telepítése,
  • környezetvédelmi beavatkozások.

A jelenlegi tervek szerint a projekt a kezdéstől számított három év múlva fejeződik be. A projekten három külön szerződéssel rendelkező kivitelező fog dolgozni: az Astaldi SpA Italia–FCC Construccion SA Spain konzorcium, az Aktor–Alstom–Arcada konzorcium és az FCC Construccion SA Spain–Astaldi SpA Italia–Convensa Spain konzorcium.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek