Prágába érkeztek a zólyomi Bagettek

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.01.21. 18:45
bageta_01

A Prágai Integrált Közlekedés (PID) rendszerébe tartozó, S34-es jelölésű városi vasútvonal kiszolgálását a KŽC Doprava magánvállalat teljesíti, közszolgálati szerződés értelmében. A városi közlekedésben egyre inkább arra kötelezik a szolgáltatókat, hogy új, vagy legalább kellő mértékben felújított járművekkel közlekedjenek. A leginkább élményvonatokat közlekedtető KŽC sikeres szerződést kötött a következő tíz évre terjedő időszakra a prágai regionális közlekedés szervezőjével, és még 2017-ben kötelezettségként vállalta, hogy 2019 januárjától már új motorvonatokkal fog közlekedni a Praha-Masarykovo nádraží és Praha-Čakovice vasútvonalon.

Az új motorvonat már útra kész Prágába. Néhány hónapot késnek csak (fotó: KŽC Doprava)

Csakhogy a vonatokat a szlovák ŽOS Zvolen járműgyártónál rendelte meg, ahol pedig megcsúsztak a gyártási folyamattal – a vonatok nem készültek el időben. A két Bagett becenévre hallgató, 813-as sorozatú csuklós motorvonatok már elkészültek, a cseh hatósági engedélyek beszerzése már folyamatban van, így amint azt a vonatok megkapják, azonnal forgalomba is állnak. A prágai színekben díszelgő Bagett már nem ismeretlen a vasúti piacon, a bézék halhatatlanságának nagy megtestesítői, Szlovákiában is van belőle.

A kép még 2013-ban készült, akkor még mindennapos látvány volt Prágában a Békapofa és a 810-es bézé. Azóta már a Békapofák nyugdíjba vonultak, s ennek a sínbusznak is meg vannak már számlálva a napjai

Prága központi pályaudvaráról (Masarykovo nádraží) az északkelet-prágai Čakovice városrészbe indít járatokat hétköznapokon reggel hat és este nyolc óra között a KŽC Doprava. A tizenkilenc kilométeres szakaszt a kis rötyögő cseh bézé húsz perc alatt teszi meg. Visszafelé egy perccel hosszabb a menetidő. A vonaton a jegyeket a mozdonyvezető ellenőrzi. Mivel a járatok beletartoznak a prágai integrált közlekedés rendszerébe, így a városi közlekedésben érvényes jegyeket és bérleteket is igénybe vehetik az utasok. Az új motorvonat néhány műszaki paramétere: a vonatban TEDOM típusú dízelmotor pöfög, teljesítménye 310 kilowatt, négyfokozatú automata Voith Diwa típusú váltó van beépítve. A csuklós szerelvény hossza 28 ezer 820 milliméter, magassága 3 770 milliméter, szélessége pedig 3 073 milliméter. A vonat tömege 41,9 tonna, maximális sebessége 90 kilométer per óra, összesen százhatvanhét utas befogadására alkalmas, ebből hatvanöt ülőhely, százkettő pedig állóhely. A vonaton külső és belső kamerarendszer is működik.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek