Sóderes rotyogás az Alföldön

Vörös Attila   ·   2013.05.30. 16:30
400_th_soder

Április végén elkezdték szállítani a sódert Makóra az M43-as autópálya Makó–Nagylak szakaszának építéséhez. A sódert a Train Hungary magán-vasútvállalat szállítja Nyékládházáról a Makó és Földeák közti nyílt vonali rakodóhelyre heti öt-hat alkalommal. A 36 kocsis vonatok Nyékládházáról a Hatvan–Újszász–Abony elágazás–Nyársapát elágazás–Szeged rendező–Hódmezővásárhely útvonalon közlekednek. Szeged rendezőig általában a Train Hungary Asea mozdonyai húzzák az elegyet, Szegedtől egy vagy két Sulzer dolgozik a 2800 tonnás vonatokon.

Makó felé döcög Szikáncsnál a 734-es Sulzer 36 vagon sóderrel<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(képek: Vörös Attila)

Az M43-as autópálya Szeged–Makó közti szakaszának építéséhez 2008–2009-ben az Eurocom hordta a sódert Délegyházáról. A villamosított vonalakon a cég Traxx mozdonyai dolgoztak, a dízeles szakaszon a Train Hungaryhez hasonlóan kék színű nagydízelekkel, főleg a 003-as exhajdús Szergejjel dolgoztak. Persze előfordultak Kocúrok is, belőlük azért elkelt két gép a rakott vonat élén, de ha kellett, egy 740-es is megbirkózott a síkságon a több ezer tonnás vonatokkal.

Az algyői Tisza-hídról gyorsít Szeged rendező felé a Sulzer az üres fordával

Az M43-as autópálya továbbépítéséről 2012. október 15-én írta alá a szerződést a NIF Zrt. és a nyertes Duna Aszfalt Kft. A kivitelezés előkészítési munkálatait 2013 márciusában kezdték el. Az autópálya nyomvonala Makó északi részén az M43 autópálya 4415. jelű úti csomópontjától indul keleti irányba, Kövegyet és Csanádpalotát déli irányból kerüli el és halad Románia felé. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe ezért 23,1 km hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kell beszállítani. Az autópálya tervezett forgalomba helyezési dátuma 2014 novembere.

Kapcsolódó hírek