Szárazföldhöz közelít az első orosz Desiro
Az orosz államvasút 38 Desiro motorvonatának első példánya már jó három hete hajókázik Európában, de csak pénteken hagyta el végleg Németországot. A nagyra nőtt Desirók méreteik folytán vízi úton juttathatók el legkönnyebben Oroszországba. Mivel a motorkocsik széles nyomtávú forgóvázakkal készülnek, saját lábukon nem szállíthatók az 1435 milliméteres vasúti hálózaton. Ugyanakkor fizikai méreteik folytán a vasúti kocsin való szállítás sem kivitelezhető.
Közúton találunk példát a szabványos űrszelvényen túlnyúló szállítmányok fuvarozására, de minden bizonnyal jóval költségesebb lett volna a lassabb, de egyszerűbb hajózásnál.
Így az ötrészes motorvonatokat először kocsinként a Siemens krefeldi üzeméből a Rajna-parti város folyami kikötőjébe szállítják közúton. Ez a művelet önmagában három éjszakát vett igénybe, mivel a speciális konvoj nappal nem közlekedhetett. Krefeldből a Rajnán Amszterdamig ereszkedtek a Desirók, ahol tengeri közlekedésre alkalmas hajókba rakodták őket. Innen az észak-németországi Sassnitzba vezetett az út, ahol a Siemens szakemberei az addig önállóan szállított kocsikból végre motorvonatot formáltak – írja a European Railway Review.
Sassnitz és Szentpétervár között már a jól bevált vasúti komp továbbítja a motorvonatot. Sassnitz az egyetlen vasúti kompkikötő Európa nyugati felén, amelyen kiterjedt 1520 milliméteres nyomvonalú vágányhálózatot üzemeltetnek. Négyhetes körútja után a tervek szerint március 7-én léphet orosz földre az első Lasztocska.
A próbamenetek áprilisban kezdődnek. Céljuk, hogy a 2014-es téli szocsi olimpiai játékokon már az új motorvonatok szállítsák a látogatókat és a rendezvény VIP vendégeit. Nem először járja végig Siemens-motorvonat a Krefeld és Szentpétervár közötti kalandos hajóutat, hiszen az RZSD nagysebességű Velaro motorvonatait is a balti-tengeri kikötővárosban tartják karban.