Szedett-vedett koncepció

iho/vasút   ·   2012.03.12. 18:06

A nemrég elkészült koncepció kidolgozását a valós lehetőségek és igények felmérése nélkül vállalta a Szaázadvég, közben ugyanis két kormányrendelkezés miatt a megtakarítások többszörösére lenne szüksége a BKV-nak. A közműadóra (amiről a tanulmány elhíresült) is létezik egy alternatív javaslat: miszerint az önkormányzati közműcégek nyereségét (egy esetleges holdingba vonással) összeadnák, és azt a pénzt forgatnák vissza a BKV-ba.

A gazdaságkutató vállalkozás véleménye szerint ennél aprólékosabb kidolgozásra nem volt lehetőségük, ezt a szűk határidőt szabták meg a BKV hitelezéséhez szükséges állami garanciavállalás miatt. A közlekedésszakmai javaslatok hiányáról Fürjes Balázs Zoltán, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy ez elsősorban gazdasági, nem pedig közlekedési megbízás volt.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.