Szombattól majd két hónapig vágányzár a szegedi 4-es villamos déli szakaszán
Március 23-ától vágányfelújítási munkálatok kezdődnek a Dugonics tér és a Szalámigyár megálló között. Pótlózni kell a szegedieknek. A projekt eredetileg része volt a Modern Városok Programnak is, nagyobb, alaposabb felújításként, de aztán a kormány kihúzta a listájáról. Most Szeged önerőből, amit tud, megcsinál – ez már a sokadik apró városi felújítás ezen a szakaszon.
Vágányfelújítási munkálatok miatt forgalmi változás lesz március 23. üzemkezdettől előreláthatóan május 17. üzemzárásig a 4-es villamosvonalon a Dugonics tér és Kecskés végállomás között. Az SZKT által végzett munkálatok ideje alatt a 4-es villamosvonal Anna-kút és Kecskés közötti szakaszán ideiglenes vágányzár lép életbe. Az Anna-kút és Kecskés végállomás között 4V jelzésű villamospótló autóbuszok, a Tarján végállomás és az Anna-kút közötti vonalszakaszon viszont továbbra is villamosok közlekednek.
A 3-as és 3F-es jelzésű villamosok és a 4-es jelzésű villamosok összehangolt közlekedése érdekében a 3-as jelzésű villamosok a Vadaspark végállomásról, és a 3F-es jelzésű villamosok a Fonógyári úti végállomásról egyes időszakokban 2-3 perccel később indulnak.
A 8-as és 10-es jelzésű trolibuszok a Szent István tér irányába a régi Anna-kúti megállóhelyet használják. A Volánbusz Zrt. által közlekedtetett autóbuszok a Dugonics tér irányába az Anna-kút (Tisza Lajos körút) megállóhely helyett a régi Kálvin téri autóbusz-megállóhelyet, valamint a Glattfelder Gyula tér irányába a régi Anna-kúti megállóhelyet használják.
A Dugonics tér és Kecskés között a vágányokat korszerűsítik, kicserélik a síneket is, a legrosszabb szakaszokon pedig az ágyazathoz is hozzá kell nyúlni. A Dugonics tér és a Szivárvány kitérő között 900 méteren, a Szabadkai út és Szalámigyár között 350 méteren újítják fel a vágányokat, megújulnak a vágányt keresztező kapukihajtók, macskakövek helyett betonburkolatot kapnak, a peronok nagy részét már felújították, így azokat most nem érintik a munkák. A beruházás 169 millió forintjába kerül Szegednek.
2018 óta 102 millió forintot költött önerőből Szeged a 4-es villamosvonal felújítására a Dugonics tér és Kecskés között. A Szalámigyár és Kecskés végállomás közötti részt 2011-ben, az uniós tömegközlekedési nagyprojektben újította fel az önkormányzat, akkor épült ott deltavágány, azóta járhatnak Tatrák a vonalon. 2018 óta önerőből a Vám tér és a Szivárvány kitérő között cserélték a síneket 450 méteren, a Vám tér és Szabadkai út között 250 méteren cserélték a síneket és felújították a villamosvonal nagykörúti átvezetését is.
A Szeged.hu Szeged Podcast című podcastjának március 22-én este nyolctól hallgatható adásában Németh Zoltán Ádám részletesen beszél a beruházásról, az is kiderül a beszélgetésből, megjelennek-e a Pesák a 4-es vonalon is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!