Talgo-vonatokkal Moszkvából Kijevbe

iho   ·   2013.11.30. 16:45
talgo00

Az Oroszországi Vasutak (RZSD) száznegyven szerelvényt rendelt meg a spanyol Patentes Talgótól 2011-ben. Az RZSD a napokban állapodott meg az Ukrán Vasutakkal (UZS) abban, hogy a nagysebességű járműveket Oroszország és Ukrajna fővárosai között napi két vonatpáron is használni fogják, várhatóan a 2014. decemberi menetrendváltástól.

A kétszáz kilométer per órás sebességgel vontatható kocsiknak köszönhetően a Moszkvát és Kijevet elválasztó 870 kilométeres táv megtételéhez szükséges jelenleg kilenc órás utazási idő legalább egy órával kevesebb lehet. Ráadásul az RZSD a Transzmasholdingtól folyamatosan érkező új, kétáramnemű EP20-as villamos mozdonyaival az orosz és ukrán vasúthálózatok villamosítási rendszereinek (3 kilovoltos egyen- és 25 kilovolt 50 hertzes váltóáram) eltérése okán szükséges gépcserét is megspórolhatja, további perceket nyerve ezzel, sőt a tervbe vett menetközben végzett útlevél-ellenőrzéssel akár hét órára is le lehet csökkenteni a menetidőt.

A spanyol Talgo az orosz piacra is betör. Vonófej nélküli, billenőszekrényes szerelvényei hamarosan Moszkvából Kijevbe és Berlinbe is eljutnak<br>(fotó: Peter Christener)

A spanyol gyártó az RZSD első húsz kocsiján már az utolsó simításokat végzi. Az összesen 414 férőhelyet kínáló széles nyomtávú szerelvény két első-, kilenc másodosztályú kocsit, öt hálókocsit, egy étkező- és egy bárkocsit, valamint két generátorkocsit foglal magában.

A Global Rail News arról ír, hogy a kocsik forgóvázainál passzív billentést, valamint pneumatikus lengéscsillapítást alkalmaznak, ennek köszönhetően futásjóságuk és utaskomfortjuk is sokkal jobb a hagyományos kocsiknál. Az RZSD a tervek szerint 2014 márciusában veheti át első szerelvényét.

Az RZSD a közeljövőben Berlinbe is tervez Talgo-szerelvényeket járatni, erről még 2012 januárjában, Madridban írtak alá közös szándéknyilatkozatot a vasúttársaság és a gyártó vezetői. A menet közben történő nyomtávváltásra képes kocsik beszerzésével a Fehéroroszország és Lengyelország határán, Bresztnél szükséges tengelyátszerelés feleslegessé válna, ezzel jelentős mértékű időt lehetne megspórolni – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek