Tatabányai buszok: mintha más lenne most a flotta...

Bohus Dávid   ·   2016.11.07. 11:15
vertes2016

A tíz évvel ezelőtti tatabányai kirándulásom akkor elérte célját, ugyanis novemberben nyolc szóló, a következő év januárjában pedig négy csuklós alacsonypadlós Credo autóbusz állt az utasok szolgálatába. Az akkoriban már ismert átszervezés is megtörtént: az újvárosi autóbuszállomás a 2007 májusában átadott bevásárlóközpont alsó szintjére költözött, ezzel a vasútállomás mellé került, megkönnyítve az átszállási kapcsolatokat.

Korábban Székesfehérváron közlekedő 280-as Ikarus várakozik a bevásárlóközpontnál kialakított érkező kocsiálláson (a képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből)

A város tömegközlekedési hálózata az új autóbusz állomás bevezetésével módosult, majd négy évvel ezelőtt a plázából kormányhivatallá átalakult Omega Park is kapott egy decentrumot, amely segíti az átszállást a csatlakozó helyijáratok között. Fejlesztették az utastájékoztató rendszert is: helyijáratos autóbuszokat kijelzőkkel és GPS jeladóval szerelték fel, a nagyobb forgalmú megállók pedig valós idejű nyomon követést biztosító információs oszlopokat kaptak.

A csuklós Credók 2007 januárjában érkeztek

A tizenkét Credo érkezését követően új járműveket nem kapott a helyijáratú flotta, viszont használtbusz-beszerzés keretében alacsonypadlós Mercedesek csatlakoztak az állományhoz. Hat évvel ezelőtt három O405 típusú kocka busz, majd 2014. végén négy szóló és két csuklós Citaro állt forgalomba.

Két éve Tatabányán is találkozhatunk Citarókkal

A volán társaságok regionális átszervezését követően Tatabánya a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. igazgatása alá került, amely a Fejér megyében megszűnt Alba Volán Zrt. járműállományát is kezeli. A székesfehérvári Citaro-beszerzések és az ex albás kocsikkal kezelt közös járműállomány miatt, a fehérvári jobb állapotú Ikarusok közül többet Tatabányára szerveztek át. Az „új buszok” legérdekesebb példánya a korábban Oroszországot trolibuszként megjárt, majd dízelüzemre átalakított, korábban Dunaújvárosban közlekedő 415-ös Ikarus. Ezen kívül új járműtípus jelent meg a városban két 263-as Ikarus átvezénylésével.

Az önkormányzat és a jelenlegi közlekedési szolgáltató közötti szerződés az év végén lejár, ezért annak a lehetősége is felmerül, hogy a jövőbeni utasszállítást az önkormányzat saját cége végezze.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.