Teszt alatt a DB Regio első új Škoda-szerelvénye

iho/vasút   ·   2017.01.27. 16:15
400px_skodainga

A DB Regio még 2013 júniusában rendelt a cseh Škoda Transportationtől hat 109E3 típusú villamos mozdonyt, valamint hat hatkocsis, kétszintes szerelvényt a DB Regio Oberbayern számára. Az első 102-es sorozatú mozdony 2016 elején készült el és tavasszal próbázott Velimben.

A DB első kész, 102-es sorozatú Škoda-mozdonyai az egyéni teszteket követően már szerelvénnyel is próbáznak Velimben (fotó: Matous Danielka, zelpage.cz)

Az egyetlen áramnemről, vagyis tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú betáplálásról üzemeltethető, 6400 kilowatt teljesítményre képes gépek kétszáz kilométer per órás üzemi sebességgel fogják húzni vagy tolni szerelvényüket München és Nürnberg között. Mivel a regionális járatok Nürnberg és Ingolstadt között a nagysebességű vonalat fogják használni, ezért szükséges volt, hogy a cseh járművek képesek legyenek elérni a kétszázas tempót.

A próbavonatot egyelőre csak négyrészes verzióban futtatják a kisebb és a nagyobb velimi próbapályán. Az utóbbin mozdony által húzva és tolva is elérte már a szerelvény a kétszázas sebességet – jelenti az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.