Tízéves a londoni dugódíj: bevált-e?

iho   ·   2013.06.10. 12:37

A londoni dugódíj fogadtatása és eredményei ellentmondásosak, 2007. februári kiterjesztését 2011. január negyedikével visszavonták, a példa mégis megkerülhetetlen akkor, amikor egy városban arról gondolkoznak, hogyan csökkentsék a levegő szennyezettségét, az autók okozta zsúfoltságot – hangzik a Levegő Munkacsoport közleménye.

„Megkerülhetetlen, de szolgai követése megbocsáthatatlan. Mégis erre, a londoni rendszer szolgai lemásolására készül a Fővárosi Önkormányzat 2008 óta, amikor a Hatékony közlekedésmenedzsment Budapesten koncepciót elkészítették a Városkutatás Kft. munkatársai a Főpolgármesteri Hivatal megrendelésére.”

A Levegő Munkacsoport tanulmánya „Dugódíj – de hogyan?” címmel bemutatja a londoni dugódíj csekély hatását a levegő minőségére Londonban, másrészt azt vizsgálja, hogy gazdaságos lehetne-e a londoni rendszer Budapesten. „Ennek a tanulmánynak a fő gondolatait adjuk elő a Fővárosi Önkormányzat Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságának ülésén”, folytatódik a közlemény.

A téma azért is fontos, mert folyamatban van „Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve” felülvizsgálata, és nem mindegy, hogy e felülvizsgálat során a tervezők és a felülvizsgálatról döntő fővárosi képviselők „egy múltba néző vagy egy jövőbe mutató megoldást választanak-e a dugódíj bevezetésére” – hangzik a Levegő Munkacsoport közleménye.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.