Tízéves a londoni dugódíj: bevált-e?

iho   ·   2013.06.10. 12:37

A londoni dugódíj fogadtatása és eredményei ellentmondásosak, 2007. februári kiterjesztését 2011. január negyedikével visszavonták, a példa mégis megkerülhetetlen akkor, amikor egy városban arról gondolkoznak, hogyan csökkentsék a levegő szennyezettségét, az autók okozta zsúfoltságot – hangzik a Levegő Munkacsoport közleménye.

„Megkerülhetetlen, de szolgai követése megbocsáthatatlan. Mégis erre, a londoni rendszer szolgai lemásolására készül a Fővárosi Önkormányzat 2008 óta, amikor a Hatékony közlekedésmenedzsment Budapesten koncepciót elkészítették a Városkutatás Kft. munkatársai a Főpolgármesteri Hivatal megrendelésére.”

A Levegő Munkacsoport tanulmánya „Dugódíj – de hogyan?” címmel bemutatja a londoni dugódíj csekély hatását a levegő minőségére Londonban, másrészt azt vizsgálja, hogy gazdaságos lehetne-e a londoni rendszer Budapesten. „Ennek a tanulmánynak a fő gondolatait adjuk elő a Fővárosi Önkormányzat Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságának ülésén”, folytatódik a közlemény.

A téma azért is fontos, mert folyamatban van „Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve” felülvizsgálata, és nem mindegy, hogy e felülvizsgálat során a tervezők és a felülvizsgálatról döntő fővárosi képviselők „egy múltba néző vagy egy jövőbe mutató megoldást választanak-e a dugódíj bevezetésére” – hangzik a Levegő Munkacsoport közleménye.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Ketten az ötvenegyből: új CAF-ok álltak forgalomba, bővült az akadálymentes járatok köre is

BKK/iho   ·   2025.03.22. 08:10

Az ezer kilométeres futáspróbák teljesítését és a sikeres hatósági vizsgákat követően március 22-én, szombaton két új típusú CAF, a 2258-as és a 2259-es pályaszámú villamosok állnak forgalomba a budai fonódó villamoshálózaton. Párhuzamosan CAF-ok érkeznek az 51A módosított pályájára, így akadálymentes járművek jelennek meg a Ferencvárosi Rendelőintézetet érintő vonalon.