Tízéves a londoni dugódíj: bevált-e?
A londoni dugódíj fogadtatása és eredményei ellentmondásosak, 2007. februári kiterjesztését 2011. január negyedikével visszavonták, a példa mégis megkerülhetetlen akkor, amikor egy városban arról gondolkoznak, hogyan csökkentsék a levegő szennyezettségét, az autók okozta zsúfoltságot – hangzik a Levegő Munkacsoport közleménye.
„Megkerülhetetlen, de szolgai követése megbocsáthatatlan. Mégis erre, a londoni rendszer szolgai lemásolására készül a Fővárosi Önkormányzat 2008 óta, amikor a Hatékony közlekedésmenedzsment Budapesten koncepciót elkészítették a Városkutatás Kft. munkatársai a Főpolgármesteri Hivatal megrendelésére.”
A Levegő Munkacsoport tanulmánya „Dugódíj – de hogyan?” címmel bemutatja a londoni dugódíj csekély hatását a levegő minőségére Londonban, másrészt azt vizsgálja, hogy gazdaságos lehetne-e a londoni rendszer Budapesten. „Ennek a tanulmánynak a fő gondolatait adjuk elő a Fővárosi Önkormányzat Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságának ülésén”, folytatódik a közlemény.
A téma azért is fontos, mert folyamatban van „Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve” felülvizsgálata, és nem mindegy, hogy e felülvizsgálat során a tervezők és a felülvizsgálatról döntő fővárosi képviselők „egy múltba néző vagy egy jövőbe mutató megoldást választanak-e a dugódíj bevezetésére” – hangzik a Levegő Munkacsoport közleménye.