Több száz tömegközlekedési járművet venne Bukarest

iho/vasút   ·   2017.03.30. 16:15
400px_bukarest

A Bukaresti Általános Tanács (CGMB) a napokban fogadta el a várost körülvevő Ilfov megyét érintő, Fenntartható Városi Mobilitási Terv (PMUD) elnevezésű összefüggő fejlesztési elképzelést, mely a 2016 és 2030 közötti időszakra érvényes. Bukarest főpolgármestere, Gabriela Firea elmondta: a fenntartható városfejlesztési terv elfogadásával Bukarest és Ilfov megye közösen juthatnak hozzá akár kétszázhúszmillió euró uniós támogatáshoz a Regionális Operatív Programon keresztül. Az összegből százötvenmilliót használhatnak fel a tömegközlekedés fejlesztésére. Az agglomeráció által már régóta várt döntés olyan projekteket foglal magában, melyek elkészültével közvetlenül javulni fog az emberek életminősége.

Van hova fejlődnie Bukarest zsúfolt, dugókkal teli közlekedésének, tömegközlekedésének. A modernizálást a 2030-ig szóló Fenntartható Városi Mobilitási Tervvel lendítenék meg (fotó: www.bucharestlife.net)

A mobilitási terv számos projektet foglal magában, többek között háromszáz villamos, száz trolibusz, valamint ötszáz autóbusz – melyek közül háromszáz elektromos lenne – beszerzését. Ezen felül korszerűsítenék és negyvenegy kilométernyi kétvágányú szakasszal bővítenék ki a villamoshálózatot, továbbá megújulna körülbelül ezernyolcszáz megálló is. A terv részeként körülbelül huszonöt kilométernyi közúton különítenének el busz- és trolisávokat, valamint P+R parkolókat alakítanának ki a közösségi közlekedés külső megállóinál. Az elképzelés szerint újragondolnák és kibővítenék a forgalomirányítási rendszereket is.

A 2016 és 2030 között megvalósítandó terv célja, hogy egy olyan hatékony, integrált, fenntartható és biztonságos közlekedési rendszert hozzon létre, ami elősegíti a gazdasági, társadalmi és területi fejlődést, valamint jobb életminőséget biztosít. A fejlesztési program hétmilliárd eurós költségvetéséből ötmilliárdot szánnak a metróhálózat bővítésére és korszerűsítésére, állami és uniós forrásokból, a fennmaradó keret pedig a helyi hatóságok által a felszíni közlekedés, a forgalomirányítás és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési projektjei számára állna rendelkezésre. Ebből következően a mobilitási terv a 2014 és 2020 közötti uniós támogatások sikeres megpályázásának előfeltétele a Regionális Operatív Programon valamint a Nagy Infrastrukturális Operatív Programon keresztül. A mobilitási terv összhangban áll a város Általános Közlekedési Alaptervével (MPGT), Általános Városfejlesztési Tervével (PUG), a regionális fejlesztési tervvel (PDR BI), valamint a helyi városfejlesztési stratégiákkal – jelenti a Railway Pro.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek