Több tízezer villanyautó állhat forgalomba hazánkban
Bár eleinte a nemzetgazdaság számára valószínűleg ráfizetéssel jár majd, hosszabb távon mégis megéri támogatni az elektromos járművek terjedését Magyarországon is. Még ha – ami kevéssé valószínű – intenzíven bővülne is a hazai elektromosautó-park, az energiaszektorra gyakorolt hatásai akkor is csekélyek lennének, új erőművek építését például nem teszi szükségessé – írja a Napi Gazdaság.
Bár Magyarországon is megtörténtek az első lépések az elektromos autók elterjesztésére, itthon várhatóan az átlagos európai arányt is nehezen közelíthetjük meg az évtized végére – derült ki a PWC felméréséből. Míg globálisan az iparági vezetők véleménye szerint nem elképzelhetetlen jelentős, akár 20 százalékos arány elérése, addig 2020-ra óvatos becslések szerint Magyarországon a teljes járműparkon belül az elektromos autók részaránya várhatóan nem haladja majd meg a 0,7–1,2 százalékot – ismertette Osztovits Ádám, a PWC Magyarország energia iparági csoportjának vezetője a Joint Venture Szövetség szervezésében megtartott Energetika 2012 konferencián. Mindez egy körülbelül 3,8 milliós teljes járműparkot feltételezve körülbelül 45 ezer villanyautó forgalomba állását jelentheti az évtized végére.