Továbbra sem lesz a 43-as főút mellett bicikliút

iho/zöldút   ·   2012.11.07. 08:59

Továbbra is csak álom, hogy a régi 43-as út mentén biztonságban lehessen kerékpározni Szeged és Makó, illetve az országhatár között – írja a delmagyar.hu. Egyes szakaszokon, összesen 31,6 kilométeren már évekkel ezelőtt megépült a bicikliút – így például Deszk és Klárafalva, illetve Kiszombor és Makó között (ez utóbbi már igen rossz állapotban van), a hiányzó összeköttetések pótlását viszont megint hiába remélik a Maros-parti városban.

A makói kistérségi társulás tavaly 8,2 millió forintot költött arra, hogy a Szegedet Nagylakkal összekötő kerékpárútrendszer hiányzó szakaszaira tervet készítsen. Az út teljes hosszúságában 58,2 kilométeres lett volna. Az október végi makói testületi ülésen került napirendre az az előterjesztés, amelyikből kiderül: a hiányzó szakaszok terveit még a nyáron átadták a deszki önkormányzatnak. Október 25-én Deszk már azzal kereste meg Makót, hogy kössenek együttműködési megállapodást a Tisza–Maros szög kerékpáros turisztikai fejlesztésére benyújtandó pályázat ügyében. Október 29-én viszont már úgy tájékoztatták a makói önkormányzatot, hogy pályázatukba mégsem kerül bele a 43-as főút melletti kerékpárútszakasz.

Mivel így megoldatlan marad a kerékpárosok biztonságos közlekedése a szegedi és a makói kistérség között, a makói képviselő-testület úgy döntött, nem köt megállapodást Deszkkel. A Maros-parti városnak így nincs más lehetősége, újabb pályázati kiírásra kell várnia. A bicikliút egyébként fontos volna, és nem csak a közeli településekre dolgozni járóknak: nemzetközi kerékpáros turistaút része is lehetne.

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Közlekedésbiztonság Környezetvédelem Automobil

A gépkocsik károsanyag-kibocsátását mérik fel az ország négy városában

iho/közút   ·   2024.09.18. 15:00

A szeptember 16-a és 20-a között zajló Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció során végzett mérések célja, hogy átfogó képet adjon a hazánkban forgalomban lévő gépkocsiállomány évenkénti változásáról és a járművek állapotáról, beleértve az átlagéletkort és az erózió mértékét.