Treff az adu!

iho   ·   2017.01.27. 18:45
00kicsi

Állandó utaspanasz: miközben a tárolón és/vagy a megállóhelynél hátrább, csukott ajtóval autóbuszok állnak, az utasok majd' megfagynak várakozás közben. Van, aki üzemanyag-megtakarításra hivatkozik, van, aki a járművezető pihenési idejére – a BKK szerint azonban a felszállási helyre beállva kell megvárni az indulási időt. Ez a vélekedés különbözik a BKV és egyes alvállalkozók esetében is, az utasnak azonban nem számít, ki is üzemelteti a járművet, ha kényelmesen utazhat.

Egyik, igen forgalmas végállomásunkon találkoztunk ezzel az – utaspanaszt követő – indoklással: „a BKK nem fizeti ki a plusz üzemanyagot, inkább álló motorral várok a tárolón”. Vajon ez a plusz üzemanyag – és a nyári melegben a klímahasználat miatt megemelkedett fogyasztás – valóban nincs arányban a szerződésben foglaltakkal?

Üres treff, várakozó utasok... (fotó: IHO-archív)

Szerkesztőségi kérdésünkre a BKK tiszta vizet öntött a pohárba, válaszuk szerint nulla fok alatti hőmérsékletnél (emelkedett e fölé az elmúlt hónapban valamikor?) a menetrend szerint induló járműnek a felszállóhelyen kell várakoznia, ettől csak abban az esetben térhetnek el, ha a később érkezett kocsi indul előbb. A jármű felszállóajtóit nyitva kell tartani – az automatikusan visszazáródó ajtajú buszoknál a nyitást kell engedélyezni. Ezek a szolgáltatókkal kötött szerződésekben, függetlenül az alvállalkozó kilététől, benne is vannak, többletköltségről nem esik szó. Szankciókról azonban igen, ha a BKK szolgáltatásellenőrei bármilyen eltérést, hibás teljesítést tapasztalnak, az érintett szolgáltatót szankcionálhatják. Emellett külön, szóban és levélben többször felkérték a szolgáltatókat a járművezetők utasbarát viselkedésére.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek